شناسه خبر : 5351

بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای پوشش بیمه زنان سرپرست خانوار تصویب شد

بودجه 300 میلیارد تومانی برای پوشش بیمه زنان سرپرست خانوار تصویب شد

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان در قالب برنامه ششم و بودجه ۹۸ برای بیمه زنان سرپرست خانوار و زنان بد سرپرست خبر داد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، فریده اولاد قباد در رابطه با طرح بیمه زنان سرپرست خانوار که بار دیگر در مجلس مطرح شده است، اظهار کرد:  در برنامه ششم توسعه مصوبات خوبی را برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تصویب کردیم که ماده ۸۰ را شامل می شود و بودجه ها متناسب با این برنامه تخصص می یابد.

وی از تخصیص ۲۳۰ میلیارد تومان بودجه برای پیگیری از آسیب های اجتماعی در بودجه سال جاری سخن گفت و افزود: برای بودجه ۹۸ با توجه به جلسات کمیسیون‌های تخصصی از جمله جلسه فراکسیون زنان مجلس با سازمان بهزیستی، وزارت کار و سایر وزراء، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای بیمه زنان سرپرست خانوار و نیز زنان بد سرپرست مصوب شد.

اولاد قباد ادامه داد: کمیته امداد و سازمان بهزیستی با توجه به سیاست ها و برنامه های خود افراد بد سرپرست و زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار می دهند؛ اما نباید زنانی را که در جامعه دچار شرایط خاص هستند، رها کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه این زنان همان مادرانی هستند که تربیت نسل آینده را بر عهده دارند، یادآور شد: بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی در صحن علنی مجلس مصوب شد و پیشنهادِ آن از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس نیز مطرح ولی سقف اعتبار را تعیین نکرده بودند.

اولاد قباد که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد با بیان اینکه در صحن فقط سقف اعتبار را برای بودجه تعیین کردیم، گفت: این قانون در برنامه موجود بود و در قالب کمیسیون تلفیق نیز زنان بد سرپرست و سرپرست خانوار مورد نظر بودند.

وی گفت: زنان بد سرپرست و سرپرست خانوار از اولویت‌های برنامه ششم توسعه هستند؛ لذا در فراکسیون زنان مجلس جلساتی را با خانم ابتکار، آقای شریعتمداری و... برگزار کردیم و بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست را با توجه به رویکرد نظارتی مجلس از معاونت زنان ریاست جمهوری و وزارت تعاون دریافت کردیم.

اولاد قباد افزود: بیشترین ارباب رجوعان ما زنان بد سرپرست یا زنان سرپرست خانوار هستند و ما نمی توانیم این افراد را به صِرفِ تصویب قانون، رها کنیم.

وی همچنین تاکید کرد که نمایندگان کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز در این جلسات حضور دارند و خاطرنشان کرد: آمار به ما اعلام شده تا برج ۹ میزانی از بودجه به بیمه زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست تخصیص یافته ولی در اسفند ماه جاری نیز باید نظارت را ادامه دهیم.

 

  • آرا

    عالیه واقعا هر چیز و هر قانونی به نفع زنان سرپرست تصویب بشه خوب این قشر واقعا نیاز به توجه دارند مگر میشود زنان را به حال خود رها کرد

ارسال نظر