شناسه خبر : 5157

گسترش بیمه‌های اجتماعی در جهت کاهش فاصله طبقاتی موثر است

گسترش بیمه‌های اجتماعی در جهت کاهش فاصله طبقاتی موثر است

مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گفت : دولت تلاش دارد با رویکرد گسترش بیمه‌های اجتماعی در جهت کاهش فاصله طبقاتی، کاهش محرومیت و گسترش عدالت اجتماعی گام‌های موثری بردارد.

به گزارش چابک آنلاین،امان الله شاقوزایی مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان با رحمدل بامری سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان چابهار دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار شاقوزایی با اشاره به آمار مشمولین و بیمه شدگان و همچنین وضعیت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان و شهرستان چابهار، گفت: این صندوق با شرایط و مزایای بسیار خوبی که دارد می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

او با اشاره به ضعف در اطلاع رسانی، خواستار همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با جامعه هدف، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها شد و گفت: ارائه خدمات بیمه اجتماعی منجر به کاهش فقر، بهبود وضعیت اقتصادی و در نتیجه توسعه بخش کشاورزی، روستایی و عشایر می‌شود.

دولت تلاش دارد با رویکرد گسترش بیمه‌های اجتماعی در جهت کاهش فاصله طبقاتی، کاهش محرومیت و گسترش عدالت اجتماعی گام‌های موثری بردارد.

 در ادامه سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان چابهار با اعلام آمادگی جهت برگزاری ستاد توسعه بیمه اجتماعی شهرستان چابهار، بیان داشت: با توجه به نقش بیمه اجتماعی در توانمندسازی خانوارهای روستایی با شرایط و مزایای خوب آن، تلاش می‌کنیم از ظرفیت همکاری ادارات، شوراهای اسلامی روستاها، بخشداران و دهیاران برای اطلاع رسانی جامعه هدف استفاده کنیم و پوشش بیمه اجتماعی را در سطح شهرستان چابهار را گسترش دهیم.

 وی افزود: فرهنگ مشارکت جمعی باید در جامعه نهادینه شود چون مشارکت مردمی در تسهیل روند توسعه پایدار منطقه و کمک به حل مشکلات موجود تاثیرگذار است.

 


 

ارسال نظر