شناسه خبر : 5113

نظارت جامع بر عملکرد بیمه‌ها درکشور وجود ندارد

نظارت جامع بر عملکرد بیمه‌ها درکشور وجود ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شفافیت مالى در بخش بیمه ها و بانک ها در قبال مردم وجود ندارد،گفت: اخذ پول از بیمه نیازمند طی هفت خوان رستم است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خانه ملت ،حسن لطفی درباره وضعیت شفافیت در شرکت‌هاى بیمه و بانک‌ها گفت:  شرکت‌های دولتی  و بیمه‌ها  نباید خود را مبرا از  پاسخگویی به دولت بدانند و این در حالی است که به راستی چرا بیمه‌ها در پرداخت بهای خدمات به بیماران  و مراکز درمانی  در شرایطی  تعلل می‌کنند که بهای حق عضویت را به طریق  نقد از  مشترکین  خود  دریافت می‌کنند.

نماینده  مردم رزن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  نظارت جامع بر هزینه کرد بودجه‌ای شرکت‌های دولتی باید در دستور کارقرار بگیرد اما متاسفانه  نظارت جامع وکارآمدی بر عملکرد بیمه‌ها درکشور وجود ندارد.

 وی ادامه داد:  زمانی که سازمان تأمین اجتماعى از  بیماران  و شهروندان بر مبنای  خدمات بیمه‌ای بهایی دریافت می‌کند  و جریمه دیر کرد نیز برای افرادی که حق بیمه را در زمان مقرر پرداخت نمی‌کنند، در نظر می‌گیرد  چرا مطالبات  بیماران و بیمارستان‌ها  با تاخیر پرداخت می شود.

 لطفی  افزود: بیمه‌ها در زمان مقرر بدهی خود را به بیمارستان‌ها پرداخت نمی‌کنند  اما حق  بیمه را از مردم نقد دریافت می‌کنند  بنابراین باید با ابزارهای قانونی این نوع از مسائل  بررسی و رصد شود.

 لطفی  تصریح کرد: یکى از مشکلاتى اساسی کشور، نبود شفافیت مالى در شرکتهاى دولتى است و از  همین رو با  شفاف سازی در عملکرد  بیمه‌ها در کشور می‌توان خدمات رسانی  به بیماران  را در  کشور  به نحو شایانی افزایش داد تا بویژه دهک‌های پایین جامعه از  خدمات درمانی در  حوزه  تامین اجتماعی  رضایت کافی را داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شفافیت مالى در بخش بیمه‌ها و بانک‌ها در قبال مردم وجود ندارد یادآورشد: اخذ پول از بیمه  نیازمند طی هفت خوان رستم  است.

 


 

  • بینام

    واقعا درست میگن اینقدر باید رفت و اومد اخرم هیچی به هیچی. ماشینم 7 میلیون خسارت خورد فقط 600 هزار تومن بیمه میده

ارسال نظر