شناسه خبر : 5106

بیش از ۲۸ هزار خانوار ایلامی تحت پوشش صندوق بیمه هستند

بیش از 28 هزار خانوار ایلامی تحت پوشش صندوق بیمه هستند

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام گفت: مهلت عضویت کشاورزان و عشایر متولدین سال ۴۷ و پس از آن در صندوق روستاییان استان پایان امسال است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، روح الله سرواندام اظهار داشت: این افراد با لحاظ روز و ماه تولد تا پایان اسفندماه امسال برای نام نویسی و عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مهلت دارند.

وی افزود: بر اساس قانون، زنان و مردان کشاورز، روستایی، عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت در بازه سنی 18 تا 50 سال امکان عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و بهره‌مندی از مزایای آنرا دارند.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام یادآور شد: از آنجاییکه بر اساس قانون این حق شامل افراد زیر 50 سال می شود، بعد از پایان سال جاری از افراد بالای 50 سال سن ثبت نام به عمل نمی‌آید.

سرواندام در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: دختران مجرد بیمه اجتماعی می‌شوند و تمامی زنان و دختران 18 تا 50 ‌سال روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر استان ایلام می‌توانند طبق قانون نظام جامع رفاه با مراجعه به تعاونی‌های عشایری، دهیاری‌ها ‌و کارگزاری‌های بیمه روستاییان و عشایر، بیمه اجتماعی شده و از یارانه و مساعدت دولت در این بخش بهره‌مند شوند.

با گذشت 14 سال از فعالیت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، بیش از 28 هزار خانوار عضو صندوق در ایلام هستند که 880 خانوار از مزایای مستمری برخوردار شده اند.

 


 

ارسال نظر