شناسه خبر : 4983

تا آخر سال ؛

۹۰ درصد خدمات بیمه‌ای زنجان الکترونیکی می‌شود

90 درصد خدمات بیمه‌ای زنجان الکترونیکی می‌شود

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: هم اکنون ۷۰ درصد خدمات این اداره کل بصورت الکترونیک ارائه می شود که این رقم تاپایان امسال به ۹۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، مسعود علیاری افزود: سازمان تامین اجتماعی از پیشتازان استفاده از امکانات رایانه فناوری‌های نوین در ارائه خدمات نوین کشور محسوب می‌شود که از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید و با هدف تحقق تامین اجتماعی الکترونیک گام‌های مهمی برداشته است.

وی اظهار داشت: هم اکنون این سازمان در سطح کشور و این استان توسعه خدمات غیر حضوری را در اولویت برنامه‌ای خود قرار داده و این هدف با افزایش رضایت‌مندی مخاطبان و کاهش هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم بوده است.

این مسئول ادامه داد: بر این اساس توسعه خدمات غیر حضوری در این استان به کاهش 57 هزار نفری ارباب رجوع از بین 65 هزار مراجعه کننده به شعب تامین اجتماعی این استان منجرشده و همین عملکرد مناسب منجر به کسب رتبه نخست در سطح کشور در سه دوره متوالی گذشته شده است.

وی بیان کرد: یکی از خدمات مهم این سازمان سرویس دریافت غیر حضوری دفترچه درمانی است و بیمه شدگان و مستمری‌بگیران در صورت تمایل برای دریافت این نوع خدمات می‌توانند به مراجعه به آدرس الکترونیکی https//crm.tamin.ir و تکیمل اطلاعاتی درخواستی دفترچه درمانی را در منزل یا محل کار خود دریافت کنند.

علیاری افزود:یکی ازسرویس های دریافت اینترنتی سازمان دریافت لیست حق بیمه کارفرمایان است و بر این اساس متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی www.samt.tamin.ir برای سهولت لیست بیمه شدگان کارگاهها برای کار‌فرمایان طراحی شده که این امر تاثیر بسزایی بر درآمد این سازمان و ارائه بموقع لیست بیمه شدگان و پرداخت حق بیمه داشته است.

به گفته وی، در این سرویس امکان پرداخت حق بیمه برخط به استفاده از کارتهای عضو شتاب نیز برای کارفرمایان فراهم شده است.

هم اکنون حدود 53 درصد جمعیت این استان تحت پوشش تامین اجتماعی استان قرار دارند و ماهیانه چیزی در حدود 700 میلیارد ریال در قالب تعهدات بلند و کوتاه مدت پرداخت می‌کنند.

 


 

ارسال نظر