شناسه خبر : 4903

فقط ۲۲ هزار نفر در استان یزد تحت پوشش صندوق بیمه هستند

فقط 22 هزار نفر در استان یزد تحت پوشش صندوق بیمه هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر یزد با بیان اینکه ۴۰ درصد شهروندان استان شرایط برخورداری از بیمه روستایی را دارند، پیشنهاد کرد: بیمه شدگان می‌توانند سابقه خود را در بیمه تأمین اجتماعی به این صندوق منتقل کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، حسن ابراهیمی اظهار کرد: در این استان 56 هزار و 600 نفر شرایط برخورداری از بیمه روستایی را دارند ولی تنها 22 هزار نفر عضو هستند که بیشترین عضویت مربوط به شهرستان تفت است.

به گفته وی یکی از مزایای این صندوق که به تازگی اعلام شد، بازنشستگان بیمه روستایی که قبلا سوابق تأمین اجتماعی داشتند نیز می توانند برای اصلاح حکم بازنشستگی اقدام کنند.

وی افزود: این صندوق ، فعالیت خود را از سال 1384 با هدف حمایت از روستائیان ، عشایر و کشاورزان برای دریافت مستمری دوره بازنشستگی، از کار افتادگی و فوتی آغاز کرد .

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یزد با اشاره به اینکه کشاورزان ، روستاییان و عشایر، شاغلان فصلی و زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایری می‌توانند عضو صندوق شوند، تصریح کرد: مشمولان با پرداخت پنج درصد حق بیمه ، عضو صندوق می‌شوند و دولت 10 درصد حق بیمه در صندوق را پرداخت می‌کند.

به گفته ابراهیمی، ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر ، روستائیان ، عشایر، افراد شاغل در 230 شغل مرتبط با کشاورزی، فعالان صنعت فرش و صنایع دستی حتی ساکن شهرهای بزرگ و مهندسان کشاورزی بدون بیمه می‌توانند عضو بیمه روستاییان شوند.

وی ادامه داد: در کنار این افراد ، روستاییان ساکن شهرهای بزرگ با خود اظهاری می‌توانند از خدمات بیمه روستاییان و عشایر بهره مند شوند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در این صندوق افراد 18 تا 50 سال ساکن روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت می توانند با پرداخت کمترین حق بیمه و حداقل ماهانه 200 هزار ریال و حداکثر 450 هزار ریال به عضویت صندوق درآیند و از حمایت‌ها و مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: 32 دفتر کارگزاری بیمه روستایی در روستاها و بخش‌های استان فعالیت دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر یزد با بیان اینکه 391 نفر سابقه خود را از صندوق روستایی به بیمه تأمین اجتماعی منتقل کردند، ادامه داد: رشد بیمه شدگان در استان 2 برابر شد و از لحاظ میانگین سنی در ردیف اول یا دوم هستیم.

 

 

 


 

ارسال نظر