شناسه خبر : 48451

اختصاصی چابک آنلاین؛

برخی از شرکت های بیمه ای در زمینه بیمه نامه درمان متحمل زیان سنگین شدند

برخی از شرکت های بیمه ای در زمینه بیمه نامه درمان متحمل زیان سنگین شدند

مدیر بیمه های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین، اظهار کرد: بهترین حالت این است که افزایش تعرفه های پزشکی به واقعیت آن چیزی که در جامعه اتفاق می افتد نزدیک تر باشد به شرط آنکه شرکت های بیمه ای هم قبول کنند و نرخ شکنی نکنند و کمی منطقی تر و فنی تر پیش بروند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، سعید بیژنی در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: در تصمیم گیری برای تعرفه های پزشکی، عضوی از بیمه مرکزی و نمایندگان شرکت های بیمه ای که در شورای سلامت هستند حضور دارند و از مدیران درمان شرکت های بیمه ای هم از طریق سندیکای بیمه گران ایران پیشنهاد می گیرند اما در نهایت، آن چیزی که اتفاق می افتد خیلی فرق می کند.

وی، افزود: با توجه به نوسانات نرخ ارز و این موضوع که مراجع درمانی در سال گذشته هم افزایش تعرفه چندانی نداشته اند، افزایش تعرفه پزشکی منطقا می تواند بالاتر از 46 درصد هم باشد.

دی ماه سال گذشته محمد رییس زاده، رییس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه تعرفه پزشکی باید هر چه سریعتر به نرخ واقعی تعیین شود، گفت: سلامت و نشاط قشر پزشکی ضامن امنیت و سلامت جامعه است و نباید هجمه به آنها در کشور وارد شود و متاسفانه هنوز بحثی در مورد تعیین تعرفه های پزشکی و لحاظ قیمت تمام شده در شورای عالی بیمه مطرح نشده و این بی تفاوتی نسبت به امر مهم تعرفه، عجیب است.

بر همین اساس، مدیر بیمه های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین، تصریح کرد: افزایش هزینه های نگهداری دستگاه های درمانی و هزینه حقوق و دستمزد و همچنین تورم باعث شده که تعدادی از مراجع درمانی مجبور به تعطیلی شوند که در نتیجه بهتر است افزایش تعرفه به واقعیت جامعه نزدیک تر باشد.

بیژنی، تصریح کرد که افزایش زیاد تعرفه پزشکی به نفع شرکت های بیمه ای نخواهد بود اما بهتر است که این افزایش نزدیک به واقعیت باشد و ادامه داد که وقتی تعرفه ها با واقعیت همخوانی نداشته باشند، مراکز درمانی هزینه واقعی را از بیمار دریافت می کنند اما شرکت بیمه ای مجبور است مطابق تعرفه پرداخت کند و این مابین تنها بیمه شده اذیت خواهد شد.

وی، با ذکر مثالی توضیح داد: مرکز درمانی یک خدمت را با قیمت یک میلیون تومان ارائه می دهد اما تعرفه آن 500 هزار تومان تعیین شده و در هنگام محاسبه خسارت، 500 هزار تومان کسورات می خورد که این موضوع منجر به نارضایتی بیمه گذاران خواهد شد اما بیمه گر مکلف است مطابق با تعرفه عمل کند.

مدیر بیمه های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین، ادامه داد: اگر تعرفه های پزشکی همگام با شرایط جامعه بالا برود و بیمه گر هم بتوند حق بیمه خود را افزایش دهد جلوی بسیاری از اتفاقات گرفته می شود زیرا فاصله منجر به رانت و تخلف می شود و هر چقدر فاصله بین واقعیت و آن چیزی که کف بازار اتفاق می افتد کمتر باشد هم به نفع شرکت های بیمه ای است و هم اینکه بیمه شده ها راضی خواهند بود.

وی، اذعان داشت که افزایش منطقی تعرفه های پزشکی باعث می شود که دغدغه ها و مراجعات شرکت های بیمه ای کمتر شود اما شرکت های بیمه ای هم باید نرخ های خود را فنی کنند و حق بیمه درستی بگیرند اگر بخواهند با همین حق بیمه های کنونی ادامه بدهند جواب خوبی نمی گیرندهرچند که صنعت بیمه در بیمه نامه درمان در سال گذشته اوضاع خوبی نداشته و برخی از شرکت های بیمه ای در این حوزه متحمل زیان سنگینی شدند.

 

ارسال نظر