شناسه خبر : 48241

پرداخت خسارت به حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی توسط صندوق بیمه حوادث طبیعی

پرداخت خسارت به حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی توسط صندوق بیمه حوادث طبیعی

معاون صندوق بیمه‌ای حوادث طبیعی ساختمان گفت: پرداخت خسارت‌های صندوق به ۲۳ استان کشور بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ناصر یارمحمدیان عضو هیات عامل و معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان گفت: عملکرد تجمیعی صندوق تا پایان سال ۱۴۰۲ به این شکل بوده است که مبلغ ۴۴۰ میلیارد تومان پرداخت خسارت به حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی داشتیم.

این مقام‌مسئول افزود: پرداخت خسارت‌ها به ۲۳ استان کشور بوده است و شامل حوادثی از جمله سیل، زلزله سنگینی برف و طوفان است.

این عضو هیات عامل و معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بیمه حوادث طبیعی گفته بود: طبق ماده (۱) قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، به منظور جبران بخشی از خسارت‌های مالی ناشی از حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، سنگینی برف، رانش زمین، ریزش کوه و دریالرزه (سونامی)، کلیه ساختمان‌های مسکونی دارای انشعاب قانونی برق در مناطقی که احتمال وقوع هر یک از خطرات مذکور در آنها وجود داشته باشد، تحت پوشش «بیمه پایه حوادث طبیعی ساختمان» نزد صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان قرار می‌گیرند.

او همچنین افزود: همچنین، حسب ماده (۲) قانون، حداکثر حق بیمه هر واحد مسکونی هر ساله با پیشنهاد صندوق، توسط دولت در لوایح بودجه سنواتی درج و به تصویب مجلس می‌رسد. حداکثر تعهد صندوق به ازای هر واحد مسکونی و حق بیمه پایه مربوط نیز طبق آیین‌نامه‌ای است که به تصویب هیأت وزیران رسیده است.

ارسال نظر