شناسه خبر : 4796

خبرنگاران از مزایای بیمه‌ای مشاغل سخت و زیان آور بهره‌مند می‌شوند

خبرنگاران از مزایای بیمه‌ای مشاغل سخت و زیان آور بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس گفت: وزیر کار و تعاون‌ اجتماعی در سفر خود به استان فارس قول مساعد برای قرار گرفتن شغل خبرنگاری در زمره مشاغل سخت و زیان آور را داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، عبدالکریم نباتی اظهار داشت: در حال حاضر 45 درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس ادامه داد: بالغ بر 147 هزار نفر بیمه شده اصلی هستند، همچنین 60 هزار کارگر ساختمانی نیز تحت پوشش داریم.

وی افزود: به بیش از 200 هزار نفر ماهانه 220 میلیارد تومان در قالب تعهدات بلند مدت مستمری بازنشستگی پرداخت می‌شود که این نشان دهنده امنیت اجتماعی است.

نباتی گفت: یکی از تعهدات دولت در برنامه ششم توسعه پرداخت بخشی از مطالبات تأمین اجتماعی است، همچنین به دولت پیشنهاد شده است که از منابع پایدار مانند صرفه جویی از یارانه‌ها و فروش نفت منابع پایداری را به پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی اختصاص دهد.

وی خاطر نشان کرد: ماهانه 8 میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه مدت به بیمه‌شدگان پرداخت می‌کنیم که 16 میلیارد تومان نیز مقرری بیمه بیکاری به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس با بیان اینکه شغل خبرنگاری از نظر من یک شغل سخت و زیان آور است، گفت: وزیر کار و تعاون‌ اجتماعی در سفر خود به استان فارس قول مساعد برای قرار گرفتن شغل خبرنگاری در زمره مشاغل سخت و زیان آور  را داد.

وی افزود: برای بهره مندی خبرنگاران از مزایای این طرح باید بیمه خبرنگاران به صورت اجباری و در قالب خبرنگاری پرداخت شود، همچنین خبرنگارانی که به صورت آزاد فعالیت می‌کنند باید به صورت اجباری بیمه شوند تا بتوانند از قوانین و مزایای این طرح برخوردار شوند.

نباتی گفت: این طرح بدون تفکیک جنسیتی اجرا خواهد شد و بانوان خبرنگار نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

 


 

ارسال نظر