شناسه خبر : 46918

سود خالص اتکایی ایران معین ۹۲ درصد رشد یافت

سود خالص اتکایی ایران معین 92 درصد رشد یافت

سرپرست شرکت بیمه‌ اتکایی ایران معین با بیان اینکه شرکت متبوع وی، بزرگ‌ترین شرکت بیمه اتکایی داخلی از لحاظ سرمایه ثبتی است، ویژگی‌های برجسته این مجموعه را دارا بودن بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت بیمه گری، بهره‌مندی از بدنه کارشناسی حرفه‌ای و با تجربه و پاسخ‌گویی سریع و چابک عنوان کرد.

به گزارش چابک آنلاین، اعظم هنردوست، در نشست خبری ویژه معرفی ظرفیت‌های این شرکت در تشریح تاریخچه این مجموعه گفت: ایران معین در سال 1382 با سرمایه 150 میلیارد تومان تأسیس شده و طی 18 سال بیمه‌گری مستقیم، 60 درصد بیمه‌گری مناطق آزاد را از آن خود کرده است.

به گفته وی این شرکت در سال 1400 در بازار دوم فرابورس پذیرش شد و در همان سال ماهیت شرکت از بیمه‌گری مستقل به بیمه‌گری اتکایی تغییر کرد. 

هنردوست در ادامه افزود: در سال 1401 آخرین افزایش سرمایه معین انجام شد و سرمایه این شرکت به 1250 میلیارد تومان افزایش یافت که در پی آن به بزرگ‌ترین شرکت بیمه اتکایی داخلی از لحاظ سرمایه ثبتی تبدیل شد.

وی دلیل تغییر مأموریت شرکت را از دست رفتن مزیت‌های رقابتی مناطق آزاد (حذف معافیت مالیاتی)، فعالیت روزافزون شرکت‌های بیمه در مناطق آزاد، بازدهی بیشتر بیمه‌گری اتکایی و نیاز صنعت بیمه به ایجاد ظرفیت بیشتر در حوزه بیمه اتکایی دانست.

سرپرست شرکت بیمه اتکایی ‌ایران معین در ادامه با اشاره به اینکه سهامدار عمده این شرکت، بیمه ‌ایران با مالکیت 95 درصدی سهام است، اظهار کرد: دو فعالیت اصلی ایران معین، قبول بیمه‌های اتکایی و اتکایی مجدد و سرمایه‌گذاری از محل منابع مالی شرکت است.

هنردوست با اشاره به اینکه سود خالص 9 ماهه سالجاری این شرکت نسبت به سال گذشته، 92 درصد رشد داشته است، افزود: از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت سهامی بیمه ‌ایران معین، اصلاح پرتفوی و افزایش سودآوری است.

وی ادامه داد: همچنین رشد 183 درصدی قبولی اتکایی در 9 ماهه امسال از دیگر دستاوردهای مهم این مجموعه است. ضمن آنکه ایران معین، رتبه یک توانگری مالی را از ابتدای تأسیس تاکنون داشته است.

photo_2024-03-06_06-38-51

ارسال نظر