شناسه خبر : 4415

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی :

مصوبه افزایش ۵.۵ درصد تعرفه های پزشکی در شورای عالی بیمه هنوز اجرایی نشده است

مصوبه افزایش ۵.۵ درصد تعرفه های پزشکی در شورای عالی بیمه هنوز اجرایی نشده است

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: اگر چه برخی معتقدند که با افزایش ۵.۵ درصدی تعرفه های پزشکی، هزینه های درمانی مردم افزایش می یابد اما دنبال افزایش این هزینه ها نیستیم و باید این افزایش ها بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه اجرایی شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، محمد جهانگیری افزود: البته هنوز 5.5 درصد رشد تعرفه های پزشکی در مراکز درمانی و بیمارستانی اعمال نشده، اما واقعیت این است که نظام پزشکی همچنان این موضوع را به صورت جدی پیگیری می کند تا به صورت کامل انجام شود.

وی تصریح کرد: واقعیت این است در این موقعیت حساس، اگر همه این مسائل را کنار هم بگذاریم، با عدم افزایش تعرفه های پزشکی، بار مضاعفی به جامعه پزشکی وارد می شود که باید برای آن چاره ای اساسی اندیشید.

جهانگیری ادامه داد: با این وجود ما توانسته ایم در چنین شرایط اقتصادی حتی به فکر مردم باشیم و افزایش هزینه ها در بخش های درمانی را شاهد نباشیم، اما معتقدیم باید 5.5 درصد بر اساس مباحث تورمی به تعرفه های پزشکی اضافه شود.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: با وجود تصویب افزایش پنج درصدی تعرفه های پزشکی در سال 97 در شورای عالی بیمه، هنوز این افزایش در تعرفه های پزشکی در مراکز درمانی اجرایی نشده است.

جهانگیری افزود: پیشنهاد افزایش تعرفه های پزشکی برای امسال متفاوت بود اما در نهایت بیش از پنج درصد افزایش تعرفه ها را شاهد بودیم که متاسفانه تاکنون این میزان افزایش هم در بیمارستان ها و مراکز درمانی اجرا نشده است.

به گفته جهانگیری، شورای عالی بیمه و سازمان برنامه و بودجه از ابتدای سال تصویب کرده اند که رشد پنج درصدی را در تعرفه های پزشکی داشته باشیم اما اجرایی نشدن آن به طور یقین مشکلاتی را برای حوزه سلامت به وجود می آورد.

 

 

 


 

ارسال نظر