شناسه خبر : 4405

۴۰۰ میلیارد تومان هزینه بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان افزایش یافت

400 میلیارد تومان هزینه بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان افزایش یافت

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: سال گذشته هزینه بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان یک هزارمیلیارد تومان بوده که امسال اعتبار آن به ۱۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، زهرا زاده غلام گفت: سال گذشته هزینه بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان یک هزارمیلیارد تومان بوده که امسال اعتبار آن به ۱۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. 

وی افزود: سقف تعهدات انواع خدمات نسبت به سال گذشته به طور متوسط ۱۷ درصد افزایش یافته است. 

زاده غلام گفت: خدمات بیمه‌ای تعریف شده از زمان انعقاد قرارداد با شرکت آتیه‌سازان حافظ به مدت یک سال برای بازنشستگان و افراد تحت تکفل که مشمول بیمه تکمیلی درمان هستند قابل استفاده خواهد بود. 

وی ادامه داد: برای اولین بار سهم آورده صندوق بازنشستگی نسبت به سهم بازنشستگان افزایش یافته و برای امسال سهم بازنشستگان ۳۰ هزار تومان برای هر نفر تعیین شده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندق بازنشستگی  گفت: برای کاهش مراجعات  حضوری و بروکراسی‌های اداری کلیه فرایندهای بیمه تکمیلی درمان نیز به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی تشکیل پرونده الکترونیک سلامت را بخشی از این طرح دانست و گفت:  فاز اول این طرح (الکترونیکی شدن) حذف تدریجی صدور حواله و معرفی‌نامه است. 

زاده غلام گفت: به منظور جلب رضایت بازنشستگان، کاهش مراجعات و مدیریت  هزینه، شرکت بیمه‌گر امسال موظف شده با مراکز دولتی و خصوصی مرجع در بخش‌های بیمارستانی، پاراکلینیکی، داروخانه و بیماران خاص در سراسر کشور قرارداد منعقد کنند. 

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم صندوق بازنشستگی تجمیع بیمه تکمیلی و پایه است که کاهش مراجعات و تسهیل دریافت هزینه‌ها را به دنبال دارد و بحث بیمه اکمل و برخی دیگر از نیازهای بازنشستگان در حوزه درمان در بسته درمانی دیگری در حال تدوین است که پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد. 

 


 

ارسال نظر