شناسه خبر : 4384

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد :

دوام و پایداری صندوق های بیمه‌ای در گرو افزایش ورودی بیمه پردازان است

دوام و پایداری صندوق های بیمه‌ای در گرو افزایش ورودی بیمه پردازان است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوام و پایداری صندوق های بیمه ای را در گرو افزایش ورودی بیمه پردازان و مدیریت صحیح منابع و مصارف دانست و تاکید کرد با اتکا به منابع محلی می توان به اشتغال زایی بیشتر دست یافت.

به گزارش چابک آنلاین ، محمد شریعتمداری در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مشهد با بیان اینکه صندوق های بیمه ای باید با افزایش تعداد ورودی ها و مدیریت صحیح منابع و مصارف بتوانند پایداری و دوام خود را حفظ کنند گفت: روش های جدید ایجاد اشتغال نشان می دهد غیر از اتکا به منابع سرمایه، با به کارگیری دیگر روش ها و تحریک منابع محلی نیز می توان به اشتغال دست یافت، این موضوع در کشورهای دیگر هم پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون منابع مختلف از جمله بانک رفاه، بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید، صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایری را در اختیار دارد اظهار داشت: با تکیه بر همین منابع می توان در عرصه ایجاد اشتغال به صورت فعال وارد شد.

شریعتمداری گفت: صنایع دستی از جمله مواردی است که زمینه ایجاد اشتغال بسیار دارد و زمینه سودآوری خوبی هم برای فعالان این عرصه فراهم می کند لذا نباید از این ظرفیت ها که در همه استانها وجود دارد غافل شویم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اظهار داشت: امروز باید افراد امیدوار، کاربلد، جوان،  با انگیزه و تحصیلکرده در کنار مدیران قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر خراسان رضوی هم ضمن بیان گزارشی از وضعیت پوشش بیمه استان و اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام به تمرکز صندوف برگروه های هدف مشمول از جمله فعالان عرصه صنایع دستی، قالی بافان فرش های دست باف و کشاورزان ساکن در شهرها اشاره کرد و افزود: انعقاد تفاهم نامه با شرکت نوین زعفران با هدف پوشش بیمه زعفران کاران طرف قرارداد شرکت در همین راستا بوده و اقدامات مشابهی با شرکت فرش آستان قدس نیز در حال انجام است.

او همچنین از اعلام آمادگی کامل صندوق به منظور بیمه کردن گیرندگان تسهیلات اشتغال روستائی خبر داد و خواستار همکاری وزارت متبوع دراین خصوص شد.

منصوری معاون اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز با اعلام اینکه در خصوص همکاری با صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر هیچ مشکلی وجود ندارد اشاره کرد لیست کلیه گیرندگان تسهیلات از طریق لینک سامانه دراختیار صندوق قرار خواهد


 

ارسال نظر