شناسه خبر : 4373

رئیس سازمان ‌آتش‌نشانی شهرداری تهران :

مشکلات بیمه‌ای آتش‌‌نشانان فقط از طریق مجلس برطرف می‌شود

مشکلات بیمه‌ای آتش‌‌نشانان فقط از طریق مجلس برطرف می‌شود

رئیس سازمان ‌آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: بحث سختی کار آتش‌‌نشانان(همسان سازی بیمه با تامین اجتماعی) باید در مجلس برطرف شود و از عهده شهرداری و شورا خارج است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، مهدی داوری با بیان اینکه تلاش می‌کنیم طرحی برای سختی کار آتش‌نشانان به مجلس ببریم، گفت: فقط مجلس می‌تواند حقوق آتش‌‌نشانان شهرداری را با حقوق آتش‌‌نشانانی که بیمه‌شان تأمین اجتماعی همسان‌سازی کند. این اقدام فقط از طریق مجلس امکانپذیر است.

وی در خصوص شرایط بازنشستگی آتش‌نشانان گفت: ضریب محاسبه بازنشستگی در شهرداری با تأمین اجتماعی متفاوت است. آتش‌نشانان شهرداری می‌توانند بعد از 20 سال تقاضای بازنشستگی کنند اما با 25 روز حقوق بازنشسته می شوند؛ اما ‌آتش‌‌نشانانی که بیمه تأمین اجتماعی دارند 10 سال سنوات ارفاقی دارند و می‌توانند بعد از 20 سال کار با 30 روز حقوق بازنشسته شوند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که اگر این  لایحه به مجلس برود مشکل برطرف می‌شود، گفت: نمی‌توانم اظهارنظر دقیقی در این باره کنم اما در ادارات مختلف شهرداری روی این موضوع کار شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در خصوص  قوانین جاری در طول خدمت مانند کسر ساعت کار، افزایش مرخصی و... که منجر به افزایش حقوق می‌شوند اما بعد گذشت ۵ سال از تصویب هنوز به بهانه عدمِ تامین اعتبار برای آتش‌نشانان تهران لحاظ نشده است، گفت: علی‌رغم اینکه اعتبارات نبود به تعداد اندکی از آتش نشانان این خدمات داده شد؛ اما قرار است سال آینده شهرداری اعتبارات خاصی برای آتش‌نشانان در نظر بگیرد.

داوری در پاسخ به این پرسش که میزان اعتبارات در نظر گرفته شده برای آتش‌نشانان چه میزان است، گفت: عدد بزرگ است دقیقا نمی‌دانم.

 


 

ارسال نظر