شناسه خبر : 3995

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد:

آغاز برداشت از بودجه صندوق توسعه ملی برای پرداخت بدهی بیمه‌ها

آغاز برداشت از بودجه صندوق توسعه ملی برای پرداخت بدهی بیمه‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به موافقت رهبر معظم انقلاب مبنی بر برداشت ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای رفع بدهی‌های بیمه‌ها گفت: اخیراً برداشت از این مبلغ آغاز شده که امت بدهی بیمه‌ها آغاز شد یدواریم عمده مطالبات پرداخت شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، احمد همتی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، درباره عدم پرداخت مطالبات داروخانه‌ها توسط بیمه‌ها گفت: اخیراً ۵۰۰ میلیون یورو با اذن مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برای پرداخت بدهی به وزارت بهداشت و بیمه‌ها تخصیص یافته است.

همتی گفت: این موضوع در جلسه‌ای که رئیس مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و حتی موافقت سران سه قوا را نیز دریافت کرده است مشخص شد. ضمن اینکه برای این کار موافقت رهبر انقلاب هم جلب شده است. 

وی افزود: اخیراً برداشت از این مبلغ آغاز شده و در حال تزریق به بخش‌های مربوطه است که امیدواریم عمده مطالبات آنها در این خصوص با این اذن رهبری داده شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: اخیرا غلامرضا اصغری رییس سازمان غذا و دارو بیان کرده‌اند که این مبلغ برای رفع مشکلات نقدینگی شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی، در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار خواهد گرفت و این سازمان معادل ریالی آن را بر اساس نرخ ارز نیمایی، در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار می‌دهد تا این سازمان با پرداخت بدهی های خود از مشکلات نقدینگی بخش‌های مختلف زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی کشور بکاهد.

 

 


 

ارسال نظر