شناسه خبر : 3933

دو هزار و ۲۰۰ خانوار روستایی و عشایری خراسان شمالی زیر پوشش بیمه اجتماعی هستند

دو هزار و 200 خانوار روستایی و عشایری خراسان شمالی زیر پوشش بیمه اجتماعی هستند

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: امسال دو هزار و ۲۰۰ خانوار روستایی و عشایری این استان زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، محمدرضا غلام زاده با بیان اینکه استقبال این گروه از بیمه اجتماعی در مقایسه با مدت مشابه پارسال 10 درصد رشد یافته است اظهار داشت: در سه ماه اول امسال به علت حذف شرایط سنی، روستاییان و عشایر کمتر مراجعه داشتند اما در سه ماه سوم استقبال صورت گرفت.

وی علت کاهش استقبال به بیمه در اول سال جاری را گذاشتن محدودیت سنی عنوان و بیان کرد: پارسال شرط لزوم داشتن کمتر از 50 سال برای بیمه شدگان برداشته شده بود که تنها در مدت 2 ماه یک هزار نفر خود را بیمه کردند اما امسال این شرایط وجود ندارد.

وی اظهار داشت: شرایط سنی عضویت در این بیمه هم اکنون داشتن 18 تا 50 سال است.

وی گفت: تاکنون 46 هزار نفر در این استان عضو صندوق بیمه روستایی و عشایری شده اند که این تعداد افزون بر 40 درصد جمعیت مشمولان استان را شامل می شوند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی افزود: این صندوق امسال علاوه بر زیر پوشش بردن جمعیت روستایی و عشایری ساکن در روستاها و همچنین کشاورزان ساکن در شهرهای بزرگ، تفاهم نامه هایی با مرکز ملی فرش ایران و سازمان میراث فرهنگی بسته است تا افرادی که در تولید صنایع دستی فعالیت دارند و در شهرهای بزرگ سکونت دارند، فرصت عضویت در این صندوق را داشته باشند.

غلام زاده اظهار داشت: همچنین با اتحادیه زنبورداران نیز در این راستا تفاهم نامه بسته شده است.

وی افزود: علاوه بر اجرای این دو طرح با صندوق کار آفرینی امید استان نیز تفاهم نامه ای بسته شده است تا کسانی که تسهیلات خود اشتغالی می گیرند و بیمه نیستند زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند.

وی اظهار داشت: هم اکنون در سایر استان ها با تمامی صندوق ها و بانک ها در این خصوص مشارکت وجود دارد که این صندوق نیز تلاش می کند تا با این مراکز ارتباط بیشتری برقرار کند چرا که بیشتر افرادی که تسهیلات اشتغال دریافت می کنند ساکن مناطق روستایی و عشایری هستند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: جمعیت روستایی و عشایری این استان به علت خشکسالی ها پی در پی از درآمد پایینی برخوردار هستند که بعضا برخی از خانوار ها برای تمدید بیمه اجتماعی خود مشکل دارند.

غلام زاده اظهار داشت: این صندوق برای زیر پوشش بردن جامعه هدف حتی افرادی که نتوانند حق بیمه خود را یکجا پرداخت کنند از آنان 6 ماهه دریافت خواهد شد و در مناطق ضعیف تر کمک بیشتری می شود.

وی گفت: در بیمه روستایی و عشایری هشت سطح درآمدی وجود دارد که در پایین ترین سطح، بیمه شونده سالانه 2 میلیون و 400 هزار ریال حق بیمه پرداخته و در برابر آن چهار میلیون و 800 هزار ریال نیز توسط دولت پرداخت می شود.

غلام زاده افزود: در بالاترین سطح درآمدی نیز حق بیمه افراد پنج میلیون و 400 هزار ریال در سال است و دولت 10 میلیون و 800 هزار ریال در قبال آن کمک می کند.

وی هدف امسال این صندوق را تمرکز بر بیمه کردن تمامی خانوار ها عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش داریم دست کم سرپرست خانوار زیر پوشش بیمه قرار گیرد تا در زمان بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت، خانواده وی دچار مشکل اقتصادی نشود.

وی گفت: این صندوق تلاش دارد تا در یک دوره سه ساله 100 درصد جامعه هدف را زیر پوشش قرار دهد.

وی با بیان اینکه اکنون 40 درصد جمعیت مشمولان بیمه در استان زیر پوشش صندوق هستند، اظهار داشت: هم اکنون یکهزار و 500 خانوار مستمری بگیر هستند.

 

 

 


 

ارسال نظر