شناسه خبر : 3899

بخش خصوصی به دلیل عدم پرداخت حق و حقوقشان از سوی بیمه‌ها به سمت ورشکستی حرکت می‌کند

بخش خصوصی به دلیل عدم پرداخت حق و حقوقشان از سوی بیمه‌ها به سمت ورشکستی حرکت می‌کند

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل گفت: بخش خصوصی با ادامه این فرآیند و عدم پرداخت حق و حقوقشان از سوی بیمه‌ها به سمت ورشکستی کامل حرکت می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا ، منصور جعفری نمین ،‌ اظهار کرد: تامین اجتماعی بیش از 17 ماه است که ریالی به بخش خصوصی پرداختی نداشته، به طوری که هزینه این مراکز اعم از جراحی و مراکز بستری به چندین برابر افزایش یافته و آنها قادر به تامین هزینه‌های خود نیستند.

وی با بیان اینکه هیچ مسئولی در بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت پاسخگوی این شرایط نبوده است، خاطرنشان کرد: ما اخیرا نامه‌نگاری با استاندار اردبیل و نمایندگان داشتیم و خطر ورشکستگی بخش خصوصی را در حوزه بهداشت و درمان متذکر شدیم اما گویی گوش شنوایی وجود ندارد.

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل گران شدن تجهیزات، عدم تامین حق و حقوق پرسنل و ده‌ها مشکل دیگر بخش خصوصی را در کنار عدم پرداخت حق و حقوقشان از سوی بیمه‌ها یادآور شد و گفت: تنها قشری که در این اوضاع دشوار اقتصادی تعرفه‌شان ثابت مانده است؛ پزشکان هستند و جامعه پزشکی با صبر و حوصله ماه‌هاست که کارها و فعالیت خود را به پیش می‌برد اما به نظر می‌رسد که دیگر تحمل بسیاری از مراکز درمانی و جراحی به پایان رسیده و قصد پایان دادن به قرارداد خود با بیمه‌ها را دارند.

جعفری نمین افزود: در حالی که بیمه تامین اجتماعی 17 ماه است که ریالی به بخش خصوصی پرداخت نکرده بیمه سلامت نیز از مهرماه سال گذشته بدهی دارد و از بدهی امسال نیز تنها سه ماه را پرداخت کرده و مابقی همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

وی در ادامه با انتقاد از ناعدالتی در این پرداختی‌ها تصریح کرد: در حالی که بیمه‌ها 60 درصد هزینه مراکز دولتی را در کمتر از یک هفته تا 10 روز پرداخت می‌کنند اما در این 17 ماه ریالی به بخش خصوصی و مراکز جراحی پرداخت نکردند در حالی که بخش خصوصی در خرید تجهیزات، پرداخت دستمزد نیروها و سایر هزینه‌ها باید از جیب خود اقدام کند.

جعفری نمین بحرانی بودن این وضعیت را یادآور شد و افزود: بنده با قطع قرارداد با بیمه‌ها مخالفم چرا که این کار را پاک کردن صورت مساله می‌‌دانم اما در برخی از استان‌ها این قطع قرارداد انجام شده و بسیاری از فعالان بخش خصوصی معتقدند حداقل کار این است که از خود بیمار و اطرافیان آنها بخواهند تا تجهیزات مورد نیاز مراکز جراحی را خودشان خریداری کرده و تامین کنند.

وی اظهار کرد: ما در قبال بدهی خودمان به تامین اجتماعی و بدهی تامین اجتماعی به بخش خصوصی انتظار داریم حداقل تهاتری انجام شود تا به نوعی این بدهی‌ها تسویه شده و بیمه‌ها از بابت پرداخت حق بیمه نیروهای شاغل در این مراکز به سرمایه‌گذار و مدیران مراکز فشار نیاورند.

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل نشست با مسئولان بیمه تامین اجتماعی، سلامت و درمان تامین اجتماعی را در پرداختی سریع بیمه‌ها به مراکز جراحی و بخش خصوصی یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما تمایلی نداریم تا مردم به خاطر مشکل به وجود آمده با بیمه‌ها در دریافت خدمات درمانی و بیمه‌ای متضرر شده و یا گرفتار برخی نارسائی‌ها شوند که قطعا در گذر از بحران به وجود آمده به ویژه ورشکستگی بخش خصوصی باید بیمه‌ها تدبیری درست بیندیشند.

 

 

 

ارسال نظر