شناسه خبر : 3660

بیش از ۵۸ هزار خانوار در آذربایجان غربی تحت پوشش صندوق بیمه‌اجتماعی قرار دارند

بیش از 58 هزار خانوار در آذربایجان غربی تحت پوشش صندوق بیمه‌اجتماعی قرار دارند

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان غربی گفت : بیش از ۵۸ هزار خانوار درآذربایجان غربی زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار دارند.

چابک آنلاین: مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان غربی گفت:درحال حاضر 101  کارگزار فعال دراستان وجود دارد که از طریق این کارگزاری ها تاکنون 58 هزار و 650 خانوار زیر پوشش این صندوق قرار گرفته اند که از این تعداد حدود دو هزار و  200 نفر از مستمری باز نشستگی و از کار افتاد گی و بازماندگان استفاده می کنند.

یونس معزز ؛ بهرمندی  افراد تحت تکفل  و مستمری بازماندگان را از مهمترین مزایای اصلی این صندوق بیمه عنوان کرد و افزود: ساکنان روستاها ،عشایر وکشاورزانی که در شهر سکونت دائمی ندارند و همچنین شاغلین فصلی، رانندگان  حمل و نقل و مسافر در روستاها و شهرهای زیر20 هزار نفر که دارای  حداقل18 و حداکثر 50 سال باشند، می توانند زیر پوشش این بیمه قرار گیرند.

وی گفت: حق بیمه هم بر اساس سطح درآمد افراد از240  تا540 هزار تومان در سال است که دو برابر این حق بیمه را دولت پرداخت می کند و بقیه توسط فرد بیمه شده در چهار قسط پرداخت خواهد شد.

معزز اضافه کرد: فعالان حوزه صنایع دستی مانند فرش، قالیبافی و جاجیم بافی که به هر نحوی نتوانسته اندتحت پوشش این بیمه قرارگیرند، با ارائه معرفی نامه از اداره میراث فرهنگی می توانند زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر آذربایجان غربی قرار گیرند./خبرگزاری صداوسیما

 

 

ارسال نظر