شناسه خبر : 3479

کلوپ بین‌المللی پرداخت غرامت و جبرات خسارت پی اند آی اعلام کرد:

پوشش بیمه‌ کشتی‌های حامل محموله ‌های ایرانی تداوم می یابد

پوشش بیمه‌ کشتی‌های حامل محموله ‌های ایرانی تداوم می یابد

پرداخت مطالبات به مالکان کشتی برای پوشش بیمه محموله‌های نفت ایران از ۸.۲ میلیارد دلار به تعهدات تا ۱۰۰ میلیون دلار به ازای هر نفتکش محدود خواهد شد و پوشش بیمه‌ کشتی‌هایی که قبل از اجرای تحریم‌ها دریافت شده بود، ادامه می‌یابد.

چابک آنلاین : یک منبع آگاه در کلوپ غرامت و جبرات خسارت پی اند آی گفت: پرداخت مطالبات به مالکان کشتی که از پوشش بیمه حفاظت و پرداخت غرامت برای ارسال محموله‌های نفت ایران استفاده می‌کنند، به علت اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران، احتمالا به تعهدات تا 100 میلیون دلار به ازای هر نفتکش محدود خواهد شد. این رقم قبلا، حداکثر 8.2 میلیارد دلار بود.

گروه بین‌المللی کلوپ‌های پی اند آی طی بخشنامه‌ای اعلام کرد: « سیاست سال 19-2018 به این صورت است که کلوپ‌های شخصی‌ این گروه بین‌المللی، نخستین تعهد 10 میلیون دلاری ناشی از یک حادثه را حفظ می‌کنند. تعهدات بین 10 تا 100 میلیون دلار میان 13 کلوپ این گروه بین‌المللی تقسیم می‌شود یا به صورت مشترک ارائه می‌شود.»

«اگر هرکدام از این 13 کلوپ گروه بین‌المللی (با تحریم‌ها) از مشارکت سهمش در هر کدام از مطالبات اشتراکی منع شود، عضو شخصی این کسری را مطابق با قوانین این کلوپ متحمل خواهد شد.»

این بیانیه مهم است زیرا تاکنون مالکان کشتی از پوشش کامل پی‌اند آی در حدود 8.2 میلیارد دلار برخوردار بودند و کشتی‌های بسیاری از کشورها به بارگیری و تخلیه محموله‌های ایران ادامه می‌دهند.

یک مدیر ارشد اعضای کلوپ پی اند آی گفت کلوپ‌های پی اند آی مجبور بودند این بخشنامه را ابلاغ کنند زیرا آنها باید صراحتا اعلام کنند که دیگر نمی‌توانند، برای هر حادثه ناگوار مرتبط با محموله‌های بارگیری یا تخلیه شده در آب‌های ایران، پرداخت تمام هزینه را تضمین کنند.

وی افزود کشتی‌ها متعلق به نهادهای ثبت شده در هند، چین و دیگر کشورها همچنان به تجارت با ایران ادامه می‌دهند و پوشش بیمه‌ای که قبل از اجرای دور دوم تحریم‌ها دریافت کرده بودند را همچنان دارند.

تقریبا تمام پوشش بیمه چندین میلیارد دلاری پی اند آی تحت پوشش بیمه اتکایی برنامه‌ای با نام جی‌ایکس ال با نهادهای بیمه اتکایی بزرگ قرار دارد که با بازارهای آمریکا ارتباط زیادی دارند. بر اساس این بیانیه، بسیاری از بیمه‌های اتکایی مدت زیادی نمی‌توانند برای مطا‌لبات مرتبط با ایران مشارکت کنند.

یک مدیر کلوپ پی اند آی معتقد است: «اصل این بخشنامه این است که مطالباتی که از تجارت مرتبط با ایران مطرح می‌شود، پرداخت نخواهد شد.»

 

ارسال نظر