شناسه خبر : 3435

شرکت های بیمه ای قانون شخص ثالث را به درستی اجرا نمی کنند!

شرکت های بیمه ای  قانون شخص ثالث را به درستی اجرا نمی کنند!

یک کارشناس بیمه مدعی شد که بروز شکایت ها از نحوه پرداخت خسارت ها در بیمه نامه شخص ثالث، ناشی از عدم آگاهی بیمه گذاران به مقررات و عرف آیین نامه ‌های بازار بیمه ای است.

چابک آنلاین : "حمیدرضا حاجی اشرفی"، درگفتگو با چابک آنلاین گفت: قانون بیمه شخص ثالث،مصوب سال 1395 از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مشکلاتی که در بخش پرداخت این خسارت ها وجود دارد، ناشی از کوتاهی در اجرای قوانین از سوی شرکت های بیمه ای است و نه قانون بیمه شخص ثالث.

او ادامه داد: جامعه بیمه گذاران یا همان خریداران  بیمه نامه ها به قوانین، آیین نامه ها و عرف بازار بیمه تسلط کافی ندارند، بنابراین  این افراد می توانند زمانی که شرکت بیمه طرف قرارداد خسارت آنها را پایین تر از زیان واقعی ارزیابی کرد به ارزیاب خسارت بیمه مرکزی مراجعه کنند.

حاجی اشرفی در مورد قانون بیمه شخص ثالث در ایران گفت: در سال 1387 بیمه مرکزی پیشنهاداتی در رابطه با بیمه شخص ثالث در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد که با توجه به شرایط فعلی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ایران قانون قدیم اصلاح شد.

این کارشناس بیمه افزود: پس از پیگیری های بسیار از طرف بیمه مرکزی، سندیکای بیمه گران، انجمن های مختلف تخصصی بیمه و بسیاری از بخش های دیگر که دخیل در این قانون بودند، در سال 1395 قانون جدید تصویب شد که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و می تواند مدیریت پرتفوی خوبی در بیمه های اتومبیل و حوادث نقلیه موتوری داشته باشد.

 

 

ارسال نظر