شناسه خبر : 3265

دکتر غلامرضا سلیمانی:

به کمک شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها نیاز داریم.

به کمک شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها نیاز داریم.

رییس کل بیمه مرکزی گفته است که از فعالیت استارت آپ‌های بیمه‌ای در چارچوب قوانین و آیین نامه‌های مصوب حمایت می‌کنیم و از حضور نیروهای نوآور استقبال خواهیم کرد.

به گزارش چابک آنلاین از بیمه مرکزی، دکتر سلیمانی در آیین تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بیمه مرکزی در راستای سیاست های توسعه اقتصاد دانش بنیان، با اشاره به این مطلب افزود: خوشبختانه تنوع بیمه ای قابل قبولی در کشور ما وجود دارد اما باید برای توسعه و همگانی سازی رشته های بیمه ای و پوشش ضعف های بازاریابی به کمک شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها نیاز داریم.

رییس کل بیمه مرکزی امضای این تفاهم نامه را یک دستاورد بزرگ برای صنعت بیمه، ارزیابی کرد و گفت: افزایش سطح بهره وری اقتصادی و توسعه فضای کسب و کار و همچنین تامین امنیت سرمایه های کشور در گرو فعالیت یک صنعت بیمه کارآمد، پویا و توانمند است و ما برای افزایش ضریب نفوذ بیمه از تمامی ابزارهای موجود بهره خواهیم برد.

وی با تبریک روز دانش آموز به ظرفیت های ویژه نسل جوان اشاره کرد و افزود: نیروهای جوان در هر عرصه ای که وارد می شوند تحول بزرگی را رقم می زنند و ما امیدواریم حضور نخبه های جوان در قالب شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها به افزایش ضریب نفوذ در رشته های گوناگون بیمه ای منتهی شود.

رییس شورای عالی بیمه با اشاره به کسب رتبه نخست مرکز فاوای بیمه مرکزی در بین تمامی سازمان های کشور به آمادگی نهاد ناظر بیمه ای برای حمایت از استارت آپ ها اشاره کرد و گفت: بسترهای کافی برای جمع آوری، پایش و پردازش اطلاعات وجود دارد که پس از تدوین آیین نامه های مربوطه این اطلاعات در اختیار استارت آپ ها قرار خواهد گرفت.

دکتر سلیمانی خاطرنشان کرد: نمایندگی های شرکت های بیمه، استارت آپ ها را به چشم رقیب نگاه نمی کنند و ما به عنوان نهاد ناظر نیز پس از تدوین آیین نامه و بسترسازی مناسب، فعالیت های آنان را تسریع و تسهیل خواهیم کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها با تهیه بسته های متنوع و ارائه سرویس های جدید بتوانند محصولات بیمه ای را با بالاترین کیفیت و ارزان ترین قیمت به مردم عرضه کنند.

در ادامه آیین تبادل تفاهم نامه مشترک، سورنا ستاری _ معاون علمی رییس جمهور _ با ابراز خشنودی از حمایت کامل بیمه مرکزی از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها، گفت: جنس صنعت بیمه با صنایع دیگر متفاوت است و شرکت های استارت آپی برای طراحی و ارائه محصولات بیمه ای کار ظریف و پیچیده ای را در پیش رو دارند.

وی با تشریح شرایط شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در کشور، توجه ویژه بیمه مرکزی به این مقوله را یک دستاورد بزرگ ارزیابی کرد و افزود: ما برای تامین زیرساخت های استارت آپی برای صنعت بیمه آمادگی داریم و معتقدیم پس از توفیق استارت آپ ها، بازیگران سنتی این صنعت هم نقش های جدیدی را بر عهده خواهند گرفت.

معاون علمی رییس جمهور، خدمات نوآورانه و شتاب دهنده در ارائه محصولات و بسته های بیمه ای را از مولفه های اصلی خدمات استارت آپی دانست و گفت: تحول در شیوه خدمات رسانی بیمه ای قطعا رشد و توسعه این صنعت را به دنبال خواهد داشت.

شایان ذکر است در این مراسم، تفاهم نامه مشترک معاونت علمی ریاست جمهوری و بیمه مرکزی در حضور نمایندگان دو مجموعه مبادله شد و در پایان نیز نمایندگان جراید در خصوص جزییات تفاهم نامه مشترک پرسش های خود را مطرح کردند.

  • محمد

    این استارت آپ ها عالی هستن

ارسال نظر