شناسه خبر : 3180

افزایش نارضایتی از خدمات بیمه تکمیلی آتیه سازان

افزایش نارضایتی از خدمات بیمه تکمیلی آتیه سازان

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گرگان گفت: متاسفانه هر چه هزینه درمان بازنشستگان و مستمری‌بگیران بالاتر می‌رود، هرساله شرکت بیمه آتیه سازان حافظ خدمات خود را کاهش می‌دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، صفرقلی صالحی یانساری (رییس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان گرگان) درباره مشکلات فعلی حوزه درمان بازنشستگان و مستمری‌بگیران شهرستان گرگان اظهار داشت: همه ‌ساله طبق قرارداد کانون عالی بازنشستگان با شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ، بیمه تکمیلی آنها منعقد می‌شود. گفتنی است در عقد این قرارداد، کانون‌های شهرستان هیچ نقشی ندارند.

وی افزود: در حالی که، هزینه درمان بازنشستگان و مستمری‌بگیران بالاتر می‌رود هرساله این شرکت بیمه، خدمات خود را کاهش می‌دهد؛ چرا باید بازنشسته‌ای که حق بیمه درمانی خود را یکبار در قالب نه/بیست‌وهفتم و یکبار به شکل دو درصد مندرج در ماده ۸۹ قانون تامین اجتماعی پرداخت می‌کند با یک‌چنین مشکلاتی روبرو باشد؟ چرا بازنشستگان از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر پاس داده می‌شوند و خدمات خوبی به آنها ارائه داده نمی‌شود؟

او ادامه داد: متاسفانه بسیاری از خدمات درمانی در بیمارستان تامین اجتماعی گرگان موجود نیست و افراد تحت پوشش تامین اجتماعی ناگزیر از مراجعه به سایر بیمارستان‌ها هستند. بیمارستان‌ها هم در جواب اعتراض بازنشستگان در خصوص بیمه تکمیلی‌شان می‌گویند قرارداد یادشده به‌خاطر بدهی لغو شده است.

صالحی تصریح کرد: در شرایط کنونی و با توجه به تجربیات گذشته، کانون‌ها راضی نیستند که با شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ مجدداً قراردادی بسته شود. هنوز پول فاکتورها و هزینه‌های درمان اعضای کانون‌ها پرداخت نشده در حالی که، در قرارداد اینگونه آمده که غرامت ظرف یک ماه کاری باید پرداخت شود. اما تاکنون هزینه بسیاری از افراد جبران نشده است. لاجرم اکنون با اعتراضات بسیاری از بازنشستگان در همین رابطه روبرو هستیم.

رییس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان گرگان سپس این مطالبه را مطرح کرد: چرا به کانون شهرستان‌ها اجازه داده نمی‌شود که مستقلاً و مستقیماً و براساس شناسایی نیاز اعضا و عملکرد شرکت‌های مختلف، با بیمه‌های دیگر قرارداد ببندند؟ در شرایط حاضر کم نیستند بازنشستگانی که بسیار متمایلند که با شرکتی به غیر از شرکت آتیه‌سازان قرارداد بسته شود.

صالحی اشاره کرد: عمده‌ترین مشکلات بازنشستگان در حال حاضر دو موضوع است: معیشت و درمان. در رابطه با معیشت، تعداد و نحوه اعطای وام‌های قرض‌الحسنه از موضوعاتِ مورد مناقشه است. برای مثال، در شهرستان گرگان، از سال ۹۷ تاکنون، تنها به ۹۰ نفر وام داده شده در حالیکه، ۱۵ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی در این شهرستان هستند؛ این تعداد و شیوه وام‌دهی، پاسخگوی نیازهای این قشر از جامعه نیست. جالب است که در رسانه‌ها مرتباً اعلام می‌شود که به سادگی به بازنشستگان وام ۵ میلیون تومانی پرداخت می‌شود اما واقعیت امر اینگونه نیست. ما این را تقاضا داریم که دستور داده شود تعداد و نحوه اعطای وام‌ در هر استان و شهرستان به صورت شفاف مشخص شود.

رییس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان گرگان تاکید کرد: طبق آماری که ما در کانون خودمان داریم در شهرستان گرگان، حدود ۱۵ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی وجود دارد. ۸۵ درصد بازنشستگان و مستمری‌بگیران حداقل‌بگیر هستند. اکثر آنها همان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ر ا دریافت می‌کنند اما بازماندگان یا از کارافتادگانی هستند که مستمری‌های بسیار پایین در حدود ۴۰۰ هزار تومان و یا حتی ارقام پایین‌تر مثل ۱۹۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.  

وی گفت: اکثر حقوق‌بگیران این کانون از مقوله‌های معیشت و درمان به شدت رنج می‌برند. بنابراین از مسئولان می‌خواهیم که توجه ویژ‌ه‌ای به این قشر داشته باشند.

 

ارسال نظر