شناسه خبر : 31031

اختصاصی چابک آنلاین؛

آخرین وضعیت توانگری مالی شرکت های بیمه ای مشخص شد

آخرین وضعیت توانگری مالی شرکت های بیمه ای مشخص شد

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی بیمه مرکزی درسالجاری، چهار شرکت بیمه آسماری، سینا، سرمد و میهن نسبت توانگری مالی زیر ۱۰۰ دارند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، به عبارت بهتر، در بین 30 شرکت بیمه مورد بررسی در این گزارش، سه شرکت بیمه سینا، سرمد و آسماری از توانگری مالی 2 و شرکت بیمه میهن هم از سطح توانگری مالی 4 برخوردار هستند.

هرچند که سه شرکت بیمه سینا، سرمد و میهن در سال 1400، از سطح توانگری مالی یک برخوردار بودند.

دربین چهار شرکت بیمه فوق، شرکت بیمه میهن در مدت یکسال از نسبت توانگری مالی 101 به 18 سقوط کرد و سطح توانگری آن از یک به 4 رسید.

مطابق شاخص های تعریف شده سطح دو توانگری به این معنا است که شرکت بیمه توانایی ایفای تعهدات خود را دارد، اما باید برای رسیدن به شرایط مطلوب وضعیت مالی خود را با برنامه ریزی مالی سه ساله و یا در مواردی افزایش سرمایه، ترمیم و تقویت کند.

شرکت بیمه ای هم که در سطح توانگری مالی 4 قرار دارد باید برنامه ترمیم وضعیت مالی و برنامه افزایش سرمایه خود را برای سال مالی آینده تهیه و جهت رسیدگی به بیمه مرکزی ارائه کند.

ضمن آنکه برنامه ارائه شده باید نشان دهدکه چگونه شرکت بیمه در مدت یکسال به سطح توانگری مالی 3 خواهدرسید. 

از نگاه کارشناسان صنعت بیمه، آیین نامه 69 شورایعالی بیمه که به موضوع توانگری مالی شرکت های بیمه می پردازد، گذشته نگر است و حتی در آن به ریسک عملیاتی اشاره جدی نشده است.

بنابراین  سازوکار محاسبه توانگری مالی شرکت های بیمه ای نیازمند تغییر است.

 

 

ارسال نظر