شناسه خبر : 2965

مدیر عامل بیمه حافظ عنوان کرد:

بیمه عمر تضمین کننده سود حداقلی برای بیمه گذاران

بیمه عمر تضمین کننده سود حداقلی برای بیمه گذاران

عطایی گفت: خوشبختانه در فروش بیمه های عمر و قوانینی که بیمه مرکزی برای این کار تدارک دیده است، یک سود حداقلی برای بیمه گذاران تضمین شده است، علاوه بر آن شرکت های بیمه می توانند با سرمایه گذاری مناسب و خلق سودهای بیشتر در انتهای سال یک سود علی الحساب هم به فرد بیمه گذار دهند.

به گزارش چابک آنلاین، عطایی عنوان کرد: فروش بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری همانطور که از نامش مشخص است بیمه نامه ایست که هم به عنوان بیمه ی عمر فروخته می شود و هم خود نوعی سرمایه گذاری است. لذا اگر حوزه های سرمایه گذاری در کشور پاسخ مناسب دهد، به همان میزان هم شامل بیمه های عمر و سرمایه گذاری هم خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه در فروش بیمه های عمر و قوانینی که بیمه مرکزی برای این کار تدارک دیده است، یک سود حداقلی برای بیمه گذاران تضمین شده است، علاوه بر آن شرکت های بیمه می توانند با سرمایه گذاری مناسب و خلق سودهای بیشتر در انتهای سال یک سود علی الحساب هم به فرد بیمه گذار دهند. لذا اول از همه باید به این نکته توجه کنیم که عنوان فروش بیمه نامه های عمر با سودهای پایین عنوان غلطی است؛ زیرا بیمه های عمر، سرمایه گذاری هم هست و شرکت های بیمه موظف به سرمایه گذاری اند، طبیعی است که اگر در بازار سرمایه سود بیشتری وجود داشت در سایر بازارهای مالی نیز سود بیشتری وجود خواهد داشت و قطعاً بیمه های عمر و سرمایه گذاری هم از این سود مستثنی نخواهند بود. شاید معنا یا به عبارتی مقایسه بیمه های عمر و سرمایه گذاری با سرمایه گذاری در سایر حوزه های مالی را خوب نشناخته ایم.

مدیرعامل بیمه حافظ خاطرنشان کرد: در سایر بازارهای مالی مانند بانک و بورس سرمایه گذار باید ابتدا یک مبلغ بزرگ پول را سرمایه گذاری کند. ولی در بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری با عددهای خرد ماهیانه و سالیانه که از بیمه گذار اخذ می شود بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری عرضه می گردد. لذا عنوان اینکه امروز خودم را در خرید بیمه نامه های عمر یا سرمایه گذاری در حوزه های دیگر یا بورس مقایسه می کنم، قابل مقایسه نیست. به عنوان مثال من باید ۱۰ میلیون تومان پول نقد داشته باشم تا قادر به سرمایه گذاری در بورس باشم. در صورتی که در بیمه های عمر ۱۰ میلیون تومان را می توان ظرف یک، دو الی سه سال پرداخت کرد. پس این امتیاز موجود در بیمه نامه های عمر، در سرمایه گذاری های دیگر وجود ندارد.

وی در ادامه اشاره کرد: نکته بعدی در بیمه های عمر و سرمایه گذاری بلندمدت بودن این بیمه نامه است. این بیمه نامه۱۰-۱۵ساله عرضه می شود، لذا تلاطمات موجود در سایر بازارهای سرمایه متوجه حوزه بیمه نامه های عمر نیست و به هیچ وجه کسی که تفکر بلندمدت داشته باشد و خواستار تضمین آتیه بلندمدت خود باشد، یقینا به جای سرمایه گذاری در سایر بازارها، مبادرت به خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری می کند. باید به این نکته توجه کرد که اصلاً بحث فروش بیمه نامه های عمر با توجه به بلندمدت بودن آن با سایر بازارها که مدت آن یکساله و شش ماهه است، قابل مقایسه نیست.

عطایی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که کلمه بیمه در کنار بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری وجود دارد، این یکی از ویژگی های خاص بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری می باشد که اگر فرد پس از خرید این بیمه نامه دچار حوادثی شد که منجر به از کار افتادگی و یا بیماری صعب العلاج شود، می تواند از مزایای مستمری که در این بیمه نامه دیده شده است، نیز برخوردار شود.

در پایان با توجه به سود مناسب سایر بازارهای مالی، بیمه های عمر و سرمایه گذاری هم به تناسب آن و با توجه به اینکه حداقل را تضمین کرده اند و علاوه بر این سود، سود علی الحساب هم در پایان هر سال به بیمه گذار پرداخت می شود لذا هیچ فرقی بین این دو حوزه وجود ندارد. مضافاً بر این که بیمه های عمر و سرمایه گذاری بلند مدت بوده و شامل ریسک های کوتاه مدت نخواهد شد و ما علاوه بر سرمایه گذاری، فرد را نیز بیمه کرده ایم و بیمه گذار علاوه بر مزایای سرمایه گذاری از خدمات بیمه ای نیز برخوردار خواهد شد

 

ارسال نظر