شناسه خبر : 29006

میزان غرامت پرداختی در برابر خسارت وارده به کشاورزان ناچیز است‌

میزان غرامت پرداختی در برابر خسارت وارده به کشاورزان ناچیز است‌

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران، گفت: بیمه محصولات کشاورزی به منظور پایداری تولید، امنیت غذایی و جلوگیری از خروج تولیدکنندگان از گردونه تولید بواسطه عوامل طبیعی و شرایط اقلیمی امری ضروری است.

به گزارش چابک آنلاین، مجتبی شادلو  با بیان اینکه بیمه به عنوان جانب احتیاط از خسارت های شدید و ورشکستگی تولیدکنندگان جلوگیری می کند، گفت: از دیرباز مشکلات صندوق بیمه بوده و کماکان این وضعیت ادامه دارد چرا که سهم عمده ای از بیمه محصولات کشاورزی را دولت پرداخت می کند که عدم پرداخت به موقع سهم دولت منجر به تاخیر در پرداخت غرامت می شود. به عنوان مثال مرداد امسال در خیلی از مناطق سیل و تگرگ تولید را دچار سانحه کرد که متاسفانه به رغم بازدید تمامی مسئولان از مناطق خسارت زده، هنوز پرداخت غرامت اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: عدم پرداخت غرامت باعث گلایه مندی تولیدکنندگان شده، از طرفی هم بخش عمده تولیدات بیمه نشده و استدلال کشاورزان آن است که واقعی نبودن میزان خسارت و پرداخت به موقع غرامت ها دلیل اصلی این امر است.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران یکی از اهرم‌های کشاورزی صنعتی را بیمه اعلام کرد و گفت: بیمه محصولات کشاورزی در قالب جدول و فرمول باید بازنگری شود تا شاهد فراگیر شدن بیمه محصولات در بخش کشاورزی باشیم تا در برابر خسارت های وارده به داد تولیدکنندگان برسیم.

او، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور، صندوق بیمه محصولات کشاورزی تمام تلاش خود را باید بکار گیرد که بیمه در این بخش فراگیر باشد تا رضایت عمومی ایجاد شود. هر چند میزان غرامت پرداختی در برابر خسارت وارده رقم ناچیزی است‌.

شادلو گفت: با توجه به آنکه خروج کشاورزان خسارت دیده از دور تولید مشکلاتی در حوزه نوسان قیمت و بر هم زدن تعادل بازار ایجاد می کند که چاره ای جز واردات و خروج ارز از کشور به منظور تامین نیاز کشور نداریم؛ بنابراین موضوع پرداخت به موقع غرامت و فراگیر شدن بیمه باید در دستور‌کار قرار گیرد‌.

 

ارسال نظر