شناسه خبر : 2756

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل خبر داد:

دفترچه رایگان بیمه سلامت در مراکز دولتی اعتبار دارد

دفترچه رایگان بیمه سلامت در مراکز دولتی اعتبار دارد

وحید خلیل ‌اللهی گفت:دفترچه های رایگان بیمه سلامت همچنان در مراکز درمانی دولتی همچنان معتبر بوده و برخی محدودیت ها برای این دفترچه ها تنها شامل مراکز خصوصی می باشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، وحید خلیل ‌اللهی گفت: افرادی که پیشتر این دفترچه ها را گرفته اند به شرط عدم همپوشانی با سایر سازمان های بیمه گر در تمدید و تعویض آنها مشکلی ندارند.
وی بیان کرد: ارائه خدماتMRI و طب هسته ای از اول مهرماه در تمامی موسسه های طرف قرارداد بیمه سلامت به صورت الکترونیکی تایید می شود و بر این اساس راهنماهای بالینی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به عنوان استاندارد ارائه این خدمات مورد توجه قرار خواهد گرفت .
او اظهار داشت : 746 هزار نفر که 59 درصد جمعیت استان را شامل می شود تحت پوشش بیمه سلامت بوده که 420 هزار نفر از آنها در صندوق بیمه روستایی و 200 هزار نفر در صندوق بیمه سلامت همگانی تحت پوشش می باشند.
خلیل اللهی با اشاره به اینکه در سال 92 مجموع هزینه بیمه سلامت استان اردبیل 770 میلیارد ریال بود ،بیان کرد: این رقم در سال 96 به بیش از سه برابر افزایش و به 2 هزار و 330 میلیارد ریال رسیده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته در اردبیل هر ماه بیمه سلامت استان 26 میلیارد ریال هزینه دارو پرداخت کرده است، گفت: پارسال مجموع درآمد بیمه سلامت استان فقط 540 میلیارد ریال بوده و مابقی هزینه ها را دولت جبران می کند.
او با اشاره به اینکه سال گذشته افراد تحت پوشش این بیمه در استان اردبیل بیش از 140 هزار بار در مراکز درمانی بستری شده اند، اظهار داشت: این افراد همچنین چهار میلیون بار به مراکز درمانی مراجعه و ویزیت شده اند.
خلیل اللهی با بیان اینکه روستاییان تحت پوشش در 90 مرکز بهداشتی درمانی روستایی ویزیت و معالجه می شوند گفت: در این مراکز پزشک خانواده ، ماما و گروه سلامت ارائه خدمت کرده و در صورت نیاز بیماران را به مراکز درمانی پیشرفته معرفی می کنند.
خلیل اللهی اضافه کرد: برای رسیدن به نظام سلامت پیشرفته و کاهش هزینه های اضافی و غیر ضروری اجرای طرح نظام ارجاع، طرح پزشک خانواده ، سطح بندی و تشکیل پرونده های الکترونیکی ضروری است.

 

  • علی اصغر سلیمان زنجانی

    از سال ۹۵تا ۹۶بیمه سلامت بودم بعد بعلت عدم دریافت یارانه (۴۵هزارتومان) قطع کردند آیا باز هم من نمیتوانم تحت پوشش قرار بگیرم تنها درآمد من ۱/۷۰۰ تومان درماه از سپرده است .

  • نسرین

    دفترچه میخام بگیرم

ارسال نظر