شناسه خبر : 19435

رئیس کل بیمه مرکزی در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه:

چرخه بیمه گری با هوشمندسازی تکمیل می شود

چرخه بیمه گری با هوشمندسازی تکمیل می شود

با کاهش سهم بازار پول در کشور می توان نسبت به ارتقای بازار بیمه و همچنین بازار سرمایه در کشور امیدوارتر شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی دکتر غلامرضا سلیمانی که در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه یک صنعت پشتیبان ساز، آرامش بخش و اطمینان آفرین است که موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود.

رئیس کل بیمه مرکزی با قدردانی از حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، تنی چند از نمایندگان مجلس و فعالان صنعت بیمه و همچنین بیش از ۱۵ هزار بیننده و شنونده مجازی همایش، اظهار داشت: هم اندیشی تمامی ذینفعان صنعت بیمه، زمینه ساز رشد این صنعت است و همایش های اینچنینی می تواند در تحول بیمه ای نقش مهمی را ایفا کند.

وی از برنامه ریزی های گسترده برای تکمیل زیرساخت های دیجتالی در صنعت بیمه سخن گفت و افزود: ارائه محصولات سایبری بیمه از اهداف جدی ماست و حتی یکی از شرکت های برای فعالیت در این صنعت با محوریت کالاهای الکترونیکی بیمه ای اعلام آمادگی کرده است.

دکتر سلیمانی در همین راستا ابراز امیدواری کرد که در سال آینده پرداخت خسارات بیمه ای در راستای تکمیل چرخه بیمه گری به صورت دیجیتالی صورت گیرد.

رئیس شورای عالی بیمه خاطرنشان کرد: دنیا با شتاب بسیاری در مسیر الکترونیکی شدن خدمات بیمه ای حرکت می کند و در حال حاضر بیش از چهل درصد خدمات بیمه ای در کشورهای پیشرفته از مدار سنتی خارج شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضریب بالای خسارت در رشته هایی نظیر شخص ثالث و درمان تکمیلی اشاره کرد و افزود: عدد بالای خسارت در برخی رشته های بیمه ای نگران کننده به نظر می رسد که با توجه به فعالیت اثربخش مرکز ریسک و همچنین تکمیل زیرساخت های الکترونیکی برای کنترل تخلفات این خسارات کاهش خواهد یافت.

دکتر غلامرضا سلیمانی با تاکید بر این نکته که سهم خواهی برخی سازمان ها و دستگاه ها از صنعت بیمه یک پدیده خطرناک است، تصریح کرد: صنعت بیمه باید از توانگری مالی مناسبی برخوردار باشد تا در هنگام وقوع حوادث و وارد آمدن خسارات بزرگ، دغدغه های دولت را کاهش دهد.

وی با تشریح عملکرد درخشان صنعت بیمه در اوج تحریم ها، اظهار داشت: با وجودی که به تحریم های شدیدی که به صنعت بیمه کشور تحمیل شده با افتخار اعلام می کنم که بیش از پانصد میلیارد دلار از ریسک های داخلی توسط صنعت بیمه تحت پوشش قرار گرفته است.

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش پایانی سخنان خود به موضوعات و دستاوردهایی نظیر ضرورت تقویت بیمه های زندگی، بهادار شدن اوراق بیمه ای، صدور ضمانت نامه های بیمه ای، اهمیت ترکیب سرمایه گذاری در صنعت و همچنین تکمیل فرایند صدور کدیکتا پرداخت و گفت: توسعه و حمایت از شبکه فروش برنامه اصلی و جدی نهادناظر است که درنظرگرفتن مصالح تمامی ذینفعان به این مقوله خواهیم پرداخت.

شایان ذکر است که در این همایش معاون اقتصادی رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس پژوهشکده بیمه نیز به طرح دیدگاه های خود در خصوص آخرین تحولات صنعت بیمه پرداختند.

ارسال نظر