شناسه خبر : 1942

مدیرکل بیمه سلامت یزد خبر داد:

اجرا ی طرح نظام ارجاع الکترونیک بیمه روستایی در یزد تا پایان مهر ماه

اجرا ی طرح نظام ارجاع الکترونیک بیمه روستایی در یزد تا پایان مهر ماه

محمد دریجانی از اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک بیمه روستایی تا پایان مهر ماه سال ۱۳۹۷ در این استان خبر داد و گفت: هدف از اجرای طرح جلوگیری از سردرگمی بیماران و ارجاع افراد به نخستین مرکز درمانی و بهداشتی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمد دریجانی تعداد بیمه شدگان روستایی استان را 150 هزار نفر ذکر کرد و افزود: طرح یادشده تا مهر ماه در 20 استان و تا پایان سالجاری در بقیه استان ها اجرا می شود.
وی بیمه سلامت را بیمه عمومی عنوان کرد که بودجه آن از محل ردیف اعتبار دولتی تأمین می‌شود، اظهار داشت: برای نظم دهی در خرید خدمات در موسسات ، مراکز درمانی و جلوگیری از بودجه مصوب این اداره کل برنامه هایی در دستور کار دارد.
دریجانی اظهار داشت: در این زمینه امسال یک هزار و 450 میلیارد ریال در اختیار بخش‌های دولتی و 550 میلیارد ریال هم به بخش خصوصی قرار گرفت تا براساس این میزان بودجه به بیماران خدمات ارائه شود. 
وی افزود: 70 تا 80 درصد هزینه درمان کشور در بخش دولتی و 20 تا 25 درصد آن مربوط به بخش خصوصی است اما در یزد به دلیل فعال بودن بخش خصوصی در این بخش 30 تا 35 درصد در این بخش هزینه می شود.
دریجانی با بیان اینکه روزانه 600 تا 700 نفر برای دریافت خدمات به بیمه سلامت استان مراجعه می کنند، افزود: ماهانه 17 میلیارد ریال در بخش درمان هزینه می شود که از این مبلغ 65 میلیارد ریال در بخش خصوصی و بقیه در بخش دولتی هزینه می شود.
وی با اشاره به چالش رو به گسترش پدیده زیرمیزی در استان گفت: تاکنون گزارشی در این زمینه دریافت نشد، شهروندان در صورت شکایت یا انتقاد می توانند با سامانه 1666 تماس بگیرند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
وی مجموع بیمه شدگان سلامت را 265 هزار نفر اعلام کرد.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.

 

ارسال نظر