شناسه خبر : 17202

اختصاصی چابک آنلاین؛

مقایسه سود سرمایه‌گذاری‌ های سال ۹۹ با ۱۴۰۰ درست نیست / سود دهی سال گذشته صنعت بیمه را برای امسال نمی‌ توان متصور بود

مقایسه سود سرمایه‌گذاری‌ های سال ۹۹ با ۱۴۰۰ درست نیست / سود دهی سال گذشته صنعت بیمه را برای امسال نمی‌ توان متصور بود

مدیرعامل شرکت‌بیمه زندگی‌خاورمیانه، معتقد است که این ذهنیت نباید ایجاد شود که اگر یک شرکت بیمه در سال ۱۳۹۹ سودخوبی را از سرمایه‌گذاری‌ها کسب کرده در سال ۱۴۰۰ هم این روند تکرار می‌شود زیرا این سوددهی در سرمایه‌گذاری‌ها براساس شرایط اتفاق می‌افتد.

چابک آنلاین ، زهرا نامداری؛ "مهدی نوروزی"، درگفت‌وگو با چابک‌آنلاین، بیان کرد: در مقاطعی از سال ۱۳۹۹ رشد خوبی در بورس اتفاق افتاد که به‌دنبال آن بیمه زندگی خاورمیانه هم در زمینه سرمایه‌گذاری در آن سال توانست سود‌های خوبی از این بازار بگیرد.

وی، با بیان اینکه "مسیر ریل‌گذاری شده در شرکت بیمه زندگی‌خاورمیانه درحال نتیجه دادن است."، گفت: رشد سود سرمایه‌گذاری‌های شرکت ، تاثیر مستقیمی بر سود مشارکت در منافع گذاشت و بواسطه آن  ۸۳ درصد سوددر منافع در سال ۹۹ برای بیمه‌گذاران ایجاد شد که یک رکورد جدید در صنعت بیمه بود.

نوروزی، با اشاره به رشد فروش بیمه‌نامه شرکت متبوع خود در سال ۹۹، بیان کرد: در برنامه کسب‌وکار خود فروشی معادل ۶۵ میلیارد تومان برای سال ۹۹ پیش بینی شده بود اما درعمل این رقم به بالای ۹۹ میلیارد تومان رسید که این روند در  سال ۱۴۰۰  هم دنبال می شود.

مدیرعامل شرکت‌بیمه زندگی‌خاورمیانه، گفت:درصورت حرکت بر طبق برنامه کسب‌وکار شرکت ،هدف‌گذاری برای رسیدن به رقم ۱۲۰ میلیارد تومان  حق بیمه در این شرکت بوده اما درعمل ، هدف‌گذاری  بر روی ۴۰۰ میلیارد تومان فروش گذاشته‌ شده است.

نوروزی،اذعان داشت که تخصصی بودن فعالیت شرکت‌های بیمه زندگی به ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاری‌های بهترکمک می‌کند که درنهایت منافع آن برای بیمه‌گذاران و سهامداران آن شرکت خواهدبود.

وی تصریح کردکه شرکت‌های بیمه تخصصی زندگی درسال‌های اولیه فعالیت خود خیلی نتیجه ندارند و در سال‌های بعد نتایج خود را نشان می‌دهند که این اتفاق در بیمه زندگی خاورمیانه هم رخ داده و نتیجه فعالیت‌های انجام شده در بخش فنی، محصول و فروش با یک رشد تصاعدی دراین شرکت پیش می‌رود.

مقایسه سودسرمایه‌گذاری سال گذشته با امسال درست نیست

مدیرعامل شرکت‌بیمه زندگی‌خاورمیانه، اذعان داشت که بخش قابل توجهی از سودآوری شرکت متبوع وی در سال ۹۹ به سرمایه‌گذاری‌ها برمی‌گردد و افزود:سودآوری با سرمایه‌گذاری رابطه مستقیمی دارد و باتوجه به اینکه سال ۹۹، سال خاصی بود سودهای بهتری را از رشد سرمایه‌گذاری گرفتیم امیدواریم این روند در سال ۱۴۰۰ هم ادامه داشته باشد اما مقایسه سودسرمایه‌گذاری سال گذشته با امسال درست نیست.

نوروزی باتاکید بر شفافیت بعنوان یکی از مزیت‌های شرکت متبوع خود گفت:  اگر در یک سال سودهای بهتری از سرمایه‌گذاری‌ها شناسایی شود، بیمه‌گذاران هم منتفع خواهند شد.

وی، عنوان کرد: در سالجاری نمی‌توان خیلی سودهای مشابه سال ۱۳۹۹ را متصور بود و یک حرکت آهسته دربخش سرمایه‌گذاری را شرکت‌های بیمه تجربه خواهند کرد و حرکت همه در یک مسیرخواهند بود.

وی، بااشاره به محدودیت‌های آیین نامه ۹۷ شورایعالی بیمه برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه‌ای گفت: بخشی از سرمایه گذاری شرکت‌های بیمه در بورس، بانک و یا ساختمان است و نمی‌توان انتظار داشت که اتفاقات عجیب و غریبی در بخش سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه‌ای رخ دهد.

مدیرعامل شرکت‌بیمه زندگی‌خاورمیانه، اظهارداشت: هرچند که شرکت‌های بیمه تلاش خود را برای بدست آوردن سود‌های بهتری در سرمایه گذاری‌ها خواهند کرد اما معدل شرکت‌های بیمه خیلی با هم متفاوت نیست زیرا محدودیت‌های سرمایه‌گذاری برای همه شرکت‌های بیمه وجود دارد.

نوروزی، افزود:با این وجود ممکن است بعضی از شرکت‌های بیمه بدلیل پیشینه‌ای که دارند وسرمایه‌گذاری‌هایی که از قبل و در زمان‌های مختلف انجام داده‎‌اند، سوددهی‌های بهتری داشته باشند که منجر به اختلاف در سرمایه‌گذاری‌ها شود.

وی، بابیان اینکه سود ۸۳ درصد مشارکت در منافع یک فرصت و ذهنیت خوبی را توانست برای بیمه‌گذاران ایجاد کند" گفت: تمام مردم امکان تجربه مستقیم حضور در بازارهای سرمایه‌گذاری را ندارند و اینکه یک شرکت بیمه بتواند سبدی از محصولات سرمایه‌گذاری‌های مختلف ایجاد و سود مناسب با آن را برای بیمه‌گذاران ایجاد کند به اعتماد بخشی و اطمینان خاطر به صنعت بیمه کمک می‌کند.

ارسال نظر