۸ هزار مددجو به دلیل چک و سفته در زندان هستند

۸ هزار مددجو به دلیل  چک و سفته در زندان هستند

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور آخرین آمار محکومان جرائم مالی غیرعمد را اعلام کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا «اسدالله جولایی» رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور با اشاره به آخرین آمار محکومان جرائم غیرعمد گفت: در حال حاضر در کل کشور ۱۱ هزار و ۲۲ نفر از مددجویان به دلیل محکومیت جرائم غیرعمد مالی در زندان هستند که از این تعداد هزار و ۷۳۸ نفر به دلیل عدم پرداخت مهریه در زندان هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۴۰ نفر از محکومان نیز به دلیل عدم پرداخت دیه در تصادفات فوتی و ۷۱ نفر به دلیل عدم پرداخت دیه در تصادفات جرحی در زندان هستند که به دلیل عدم داشتن بیمه خودرو یا کفایت نتوانستند، دیه را پرداخت کنند.

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور تصریح کرد: همچنین در حوادث کارگاهی نیز ۱۷ نفر به دلیل فوت افراد و ۲۴ نفر به دلیل حوادث جرحی در کارگاه‌ها  و عدم پرداخت دیه زندان هستند.

جولایی تصریح کرد: در بین پرونده‌هایی که در ستاد دیه تشکیل می‌شود پرونده‌های حوادث کارگاهی ارقام سنگین‌ترین نسبت به محکومان مالی سایر جرائم دارند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اصلاح قانون چک روند کاهشی زندانیان ناشی از چک را شاهد هستیم، گفت: بیشترین مددجویان ما زندانیان مربوط به جرائم مالی غیرعمد چک هستند. در حال حاضر حدود ۸ هزار و ۸۱۳ مددجو در کل کشور به دلیل مواردی مانند چک و سفته در زندان هستند.

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور با اشاره به استان‌هایی که بالاترین میزان محکومان مالی غیرعمد را دارند، خاطرنشان کرد: استان‌های تهران با ۷۵۰ نفر، مازندران ۷۳۹ نفر و فارس ۶۱۳ بیشترین محکومان مالی غیرعمد را در کل کشور دارند.

جولایی در پاسخ به این سوال که کدام استان‌ها بالاترین آمار محکومان مالی غیرعمد مرتبط با مهریه را دارند، گفت: معمولا استان‌هایی که از جمعیت بالایی برخوردار بوده، بالاترین آمار این نوع محکومان را نیز دارند در حال حاضر نیز در بین استان‌های کشور، استان‌ مازندران بیشترین زندان مهریه را در کل کشور دارد. همچنین غالب افرادی که به دلیل عدم پرداخت مهریه در زندان هستند، افرادی هستند که به طور مثال برای پرداخت ۵ الی ۶ سکه در زندان هستند. همچنین حدود ۱۳۲ مددجو نیز به دلیل عدم پرداخت نفقه در کل کشور در زندان هستند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط کرونایی برگزاری جشن‌های حضوری گلزیران کمی کاهش داشته است، اما کمک‌های خیرین در این زمینه کاهشی نداشته است.

ارسال نظر