شناسه خبر : 16687

دولت تا پایان امسال موظف به پرداخت کامل بدهی‌ به تأمین اجتماعی است

دولت تا پایان امسال موظف به پرداخت کامل بدهی‌ به تأمین اجتماعی است

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: توسعه خدمات غیرحضوری، اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و ایجاد سامانه وام بازنشستگان این سازمان از اقدامات ارزشمند تأمین اجتماعی طی سال‌های اخیر است.

به گزارش چابک آنلاین، علی اصغر بیات تصریح کرد: به عنوان مثال، ٣۶٠ هزار فقره مراجعه‌ غیرحضوری به بانک‌ها از جانب جامعه بازنشستگان یکی از آثار و نتایج توسعه خدمات غیرحضوری است.

وی افزود: کنترل و مدیریت تعارض منافع نیز بی‌شک تاثیرات ارزشمندی بر منافع بازنشستگان خواهد گذشت و کانون عالی بازنشستگان اعلام آمادگی می‌کند که در این زمینه پیشگام بوده و با کمیته تعارض منافع نیز همکاری داشته باشد.

بیات با اشاره به طرح سه‌جانبه‌گرایی ادامه داد: در برخی برنامه‌های مربوطه که نمایندگان دولتی و شرکای اجتماعی ایفای نقش می‌کنند، حضور جامعه بازنشستگان نیز ضروری است.

وی با تاکید بر ضرورت این مشارکت افزود: جامعه ٣ میلیون و ۶۰۰ هزار نفری بازنشستگان تأمین اجتماعی که با خانواده برابر با ١١ میلیون نفر برآورد شده و در بسیاری از تصمیم‌سازی‌ها حضور نداشته است، یک نوع تعارض منافع محسوب می‌شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی همچنین با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه کشور گفت: براساس این قانون، دولت تا پایان سال ١۴٠٠ موظف به پرداخت کامل بدهی‌ به سازمان تأمین اجتماعی، عدم تحمیل بدهی‌های جاری به سازمان و همچنین تعهدات حاکمیتی بود و این مسائل نیز در راستای کنترل تعارض منافع باید مورد توجه قرار گیرد. 

بیات با قدردانی از اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی پس از ١٢ سال تاکید کرد: دائمی شدن این متناسب‌سازی نیز از مطالبات اصلی جامعه بازنشستگان است و بی‌توجهی به این مساله نیز از مصادیق تعارض منافع به‌شمار می‌رود.

 

  • ناشناس

    آقای بیات از تلاش‌های بی وقفه شما متشکرم

ارسال نظر