شناسه خبر : 16177

اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت‌های بیمه‌ای از خدمات کراینشورنس گلایه دارند/کوتاه بودن عمر مدیریتی چالش مهم فناوری اطلاعات

شرکت‌های بیمه‌ای از خدمات کراینشورنس گلایه دارند/کوتاه بودن عمر مدیریتی چالش مهم فناوری اطلاعات

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، معتقداست که صنعت بیمه در زمینه فناوری اطلاعات تا حد و اندازه‌ای خوب ظاهر شده ، اما اگر زمان را از دست بدهد و به موقع اقدام نکند یکی از عقب افتاده ترین صنایع کشور خواهد شد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "قاسم نعمتی"، درجلسه دوم بررسی چالش‌های شبکه فروش درحوزه آی‌تی درکلاب هاوس، گفت: راه برای نمایندگان صنعت بیمه هیچگاه بسته نیست و همواره باز بوده و بسیاری از نمایندگان هم در حال مکانیزه کردن کسب و کار خود هستند.

وی،تاکیدکرد که بیمه مرکزی به هیچ وجه قصد تضعیف هیچ کسب و کاری بویژه شبکه فروش قدیمی خود را ندارد بلکه نگاهی حمایتی دارد بنابراین با این تفکر که بیمه مرکزی به دنبال کنار گذاشتن عده ای ازصنعت بیمه است موافق نیستم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، اذعان داشت: سالها است که به شرکت‌های بیمه‌ای پیشنهاد داده‌ام که باید فکری برای کراینشورنس (برنامه جامع بیمه ای) صنعت بیمه داشته باشند.

نعمتی گفت:درحال حاضرمطالبه صنعت بیمه ابزار بهتری است و تعجب می کنم که بیمه‌گران می‌دانند چه می‌خواهند و هزینه آن را هم دارند اما به سراغ آن نمی‌روند و کاری در این زمینه انجام نمی‌دهند.

وی، افزود: شرکت‌های بیمه‌ای از سرویس‌های کراینشورنس (برنامه جامع بیمه ای) گلایه دارند اما تا چه حد این موضوع در استراتژی‌ها و برنامه‌های سه سال آینده آنها مطرح است؟

نعمتی، پیشنهاد کرد:بیمه گران می‌توانند تجمیع شوند و با کمک شرکت فناوران اطلاعات خبره یک شرکت جدید را ایجاد کنند، زیرایک شرکت به تنهایی از عهده نگهداری فرآیندها، داده‌های و درخواست‌های این تعداد شرکت بیمه بزرگ  بر نمی آید.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، درخصوص مالکیت داده در صنعت بیمه، گفت: یکی از وظایف قانونی بیمه مرکزی حفظ داده‌ها است و تاکنون گزارشی دررابطه با درز اطلاعات از سمت بیمه مرکزی وجود نداشته‌است.

نعمتی، گفت: تمام اقدامات بیمه مرکزی برای حفظ داده‌است و هیچ زمان در کسب و کارو یا  فروش اطلاعات خام شرکت‌های بیمه‌ای وارد نخواهد شد.

نعمتی، کوتاه بودن عمر مدیریتی را یکی از چالش‌های فناوری اطلاعات برشمرد و توضیح داد: شرکت‌های بیمه با تغییرات مدیریتی تغییر رفتار می‌دهند درحالیکه  فناوری اطلاعات زودبازده نیست بنابراین باید الزامی وجود داشته باشدکه  با رفت و آمدها مدیریت ها ، تکالیف و ماموریت‌های شرکت ها تغییر نکند.

 

ارسال نظر