شناسه خبر : 16166

۱۲۹ هزارنفر واجد شرایط دریافت تسهیلات وام ضروری شدند

۱۲۹ هزارنفر واجد شرایط دریافت تسهیلات وام ضروری شدند

صندوق بازنشستگی کشوری با بیش از یک و نیم میلیون نفر بازنشسته تحت پوشش خدمات متنوعی را در حوزه‌های رفاهی و اجتماعی و فرهنگی ارایه می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، بیش از ۱.۵ میلیون نفر بازنشسته دستگاه های دولتی تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین صندوق بیمه ای کشور پس از سازمان تامین اجتماعی قرار دارند و در مقابل حدود یک میلیون نفر شاغل نیز کسورپرداز این صندوق هستند.

منابع درآمدی صندوق بازنشستگی کشوری شامل کسورات حقوقی بازنشستگان و جرایم مرتبط با آن، درآمد حاصل از سرمایه گذاری، تعهدات دولت، سایر درآمدها است. از سوی دیگر، صندوق بازنشستگی کشوری انجام تعهداتی چون پرداخت حقوق بازنشستگان و موظفین مشترک، همسان سازی حقوق و پرداخت کمک هزینه عائله‌مندی، امور رفاهی و فرهنگی، بیمه تکمیلی درمان و استرداد کسور اشتباه را در قبال ذینفعان خود برعهده دارد.

خدمات ارایه شده در صندوق بازنشستگی کشوری شامل :خدمات بیمه ای (بیمه تکمیلی درمان، بیمه تکمیلی عمر و حوادث و دریافت خدمات آزمایشگاهی و تشخیصی در منزل)، تسهیلات مالی (وام ازدواج، وام ضروری، تسهیلات خرید سهام و چاپ رسید سهام بیمه ملت) و خدمات اجتماعی و رفاهی (استفاه از اماکن ورزشی و اقامتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و خان های امید) و طرح یاری است.

صندوق بازنشستگی کشوری به منظور رفاه حال بازنشستگان و وظیفه‌بگیران ارجمند، طرح‌های رفاهی و معیشتی گوناگونی را به اجرا گذاشته که پیوسته بر شمار آن‌ها افزوده می‌شود.

طرح یاری

طرح یاری شامل ۱۲بسته است که در بسته اول تسهیلات خرید از فروشگاه‌های رفاه را شامل می شود که  ارایه تسهیلات ۱۲ میلیون ریالی برای خرید از فروشگاه‌های رفاه (سه نوبت) نوبت اول: اسفند ۱۳۹۹ و نوبت دوم: تا پایان شهریورماه ۱۳۹۹ ارایه شده است.

بسته دوم این طرح هم تخفیف محصولات شرکت کفش ملی با تخفیف ۱۲ درصدی خرید است  که محصولات کفش ملی نوبت اول: اسفند  ۱۳۹۸ارایه شد  و نوبت دوم هم به زودی اعلام می‌شود.

بسته سوم تخفیف شرکت فروشگاه‌های افق کورش با تخفیف ۳.۵ درصدی خرید کالا از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش است که از فروردین ۱۳۹۹ به مدت نامحدود آغاز شده است و بسته چهارهم شامل :تخفیف محصولات شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) با تخفیف ۲۱.۵ درصدی خرید محصولات پگاه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش از فروردین ۱۳۹۹ به مدت نامحدود است و بسته پنجم هم شامل: تسهیلات بیمه ملت با خرید بیمه‌نامه‌های شخص ثالث خودرو، بدنه خودرو، آتش‌سوزی منازل مسکونی و بیمه عمر و حادثه از شرکت بیمه ملت به صورت قسطی و با تخفیف است که از اردیبهشت ۱۳۹۹ تا اردیبهشت ۱۴۰۱ (با قابلیت تمدید) بوده است.

در بسته ششم طرح یاری هم تخفیف گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی با تخفیف ۳۵ تا ۵۰ درصدی  و شامل هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در سراسر کشوراز نیمه شهریور ۱۳۹۹ تا نیمه شهریور۱۴۰۰ است و  بسته هفتم خرید قسطی لوازم خانگی ایرانی در اقساط ۶۰ ماه از ۲۰ مهر ۱۳۹۹ قرار دارد و در بسته هشتم هم حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی فرزندان بازنشستگان (حمپاد) با تسهیلات وام ۳۰ میلیون ریال (برای پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی ارشد) و ۵۰ میلیون ریال (برای پایان‌نامه‌های دوره دکتری) از ۱۱ آبان‌ماه تا ۳۰ آذرماه به اجرا درآمده است.

بسته نهم این طرح هم استخدام فرزندان بازنشستگان کشوری در مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش با استخدام ۲۰۰۰ نفر از فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری و نیز فرزندان معلول بازنشستگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش ارایه می شود.

بسته دهم طرحی ازخدمات دندانپزشکی بیمه ملت شامل :ارایه تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی خدمات دندانپزشکی توسط بیمه ملت پایین تر از تعرفه بازار و در اقساط ۱۱ ماهه از اول اسفند  ۱۳۹۹ارایه شده است و در بسته یازدهم طرح یاری خدمات گردشگری و سفر خدمات جامع گردشگری با تخفیف و تقسیط تا ابتدای فروردین ۱۴۰۲ارایه می شود ودر بسته دوازدهم هم خدمات ویژه امداد خودروی ایران برای بازنشستگان کشوری با ارائه خدمات امداد خودرو ایران با تخفیف و تقسیط مستمر را شامل می شود.

۱۲۹ هزار و ۷۵۰نفر واجد شرایط دریافت تسهیلات وام ضروری شدند

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از مشخص شدن واجدان شرایط دریافت دومین مرحله وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی این صندوق خبر داد و گفت: ۱۲۹ هزار نفر مشمول دریافت این وام شدند.

 محمود مرتضایی فرد گفت: در دومین مرحله ثبت نام اینترنتی دریافت وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی، حدود ۳۲۵ هزار نفر درخواست خود را ثبت کردند که پس از بررسی های لازم و اولویت بندی های انجام شده، ۱۲۹ هزار و ۷۵۰ نفر واجد شرایط دریافت این تسهیلات شدند که اسامی آنها در درگاه خدمات الکترونیک صندوق به نشانی sabasrm.ir اعلام شده است.

وی اظهار داشت: عزیزان بازنشسته و وظیفه بگیران تحت پوشش صندوق که در اردیبهشت ماه اقدام به ثبت نام اینترنتی کرده بودند از اکنون می توانند از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق و با وارد کردن مشخصات لازم شامل شماره دفتر کل، شماره ملی و شماره بانک صادرات از نتیجه درخواست خود باخبر شوند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین اظهار داشت: در این مرحله نیز مانند مرحله نخست، واجدان شرایط در ۶ نوبت براساس اولویت ها دسته بندی شدند که در هر نوبت مبلغ وام به حساب حدود ۲۲ هزار نفر از واجدین شرایط که براساس اولویت ها تعیین شده اند، در بانک صادرات واریز خواهد شد.

دیجیتالی شدن ۲۳هزار سند تاریخی صندوق بازنشستگی کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از دیجیتالی شدن بیش از ۲۳هزار سند تاریخی این صندوق در قالب سامانه مرکز اسناد و مدیریت دانش خبر داد.

اکبر افتخاری افزود: کافی است در نظر آوریم که صدها نفر از چهره‌های برجسته تاریخ معاصر ایران، شامل دانشمندان، هنرمندان، ورزشکاران، شاعران، ادیبان، سیاستمداران و… بازنشستگان کشوری هستند و هر کدام در این سازمان سوابق و پرونده‌هایی دارند؛ پرونده‌هایی که گاه ابعاد تازه و ناشناخته‌ای از زندگی آنان را پیشِ رو قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: برای نمونه، شاید کمتر کسی بداند که زنده‌یاد استاد محمدرضا شجریان، بازنشسته سازمان‌ها جنگل‌ها و مراتع کشور در سمت کارشناس امور مطبوعاتی بودند و این خود داستانی خواندنی دارد که از خلال اوراق پرونده استاد در صندوق بازنشستگی کشوری قابل استخراج است.

جزئیات خدمات سفر و گردشگری برای بازنشستگان کشوری

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از ارائه تسهیلات اعتباری و تخفیفی خدمات گردشگری به بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق از طریق سامانه گردشگری علی بابا خبر داد.

مرتضایی فرد گفت: به دنبال امضای تفاهم نامه چندجانبه میان شرکت های سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی، پرشین گلف و هواپیمایی آسمان از سوی صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت گردشگری علی بابا، امکان استفاده از تسهیلات اعتباری، تخفیفی و کمک هزینه سفر برای بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق به مدت دو سال فراهم شده است.

وی با اشاره به شرایط همه گیری کرونا و ممنوعیت سفر گفت: با توجه به آغاز واکسیناسیون عمومی، امکان سفر به تدریج فراهم خواهد شد. ضمن اینکه بسیاری از بازنشستگان تحت پوشش هم اکنون نیز به واسطه کار و مشغله هایی که دارند مجبور به انجام سفر هستند و بنابراین وظیفه صندوق بازنشستگی ایجاب می کرد تا با ارائه برخی خدمات و تسهیلات این نیاز را در حد امکان برطرف کند.

مرتضایی فرد اظهار داشت: در این طرح، بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری می توانند از خدمات اقامتی (هتل، مجتمع های تفریحی و پذیرایی، بوم گردی)، تور (تفریحی، طبیعت گردی، تاریخی و فرهنگی) و خرید بلیت (هواپیما، قطار و اتوبوس) در قالب تسهیلات اعتباری (شامل خدمات تور) با بازپرداخت یکساله، تخفیفی (خدمات اقامتی و خرید بلیت) و همچنین کمک هزینه سفر (شامل خدمات تور برای بازنشستگانی که سهمیه سفر داشته باشند) استفاده کنند.

تسهیلات دندانپزشکی بازنشستگان کشوری در تمام مراکز استان های کشور قابل استفاده شد

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: مرحله دوم طرح ارائه تسهیلات تخفیفی و تقسیطی خدمات دندانپزشکی بازنشستگان کشوری و افراد تحت تکفل آنان، در تمام مراکز استان های کشور آغاز شده است.

مرتضایی فرد گفت: باهدف خدمت‌رسانی بیشتر در زمینه مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان بازنشستگان این صندوق و در قالب «بسته دهم طرح یاری»، مرحله دوم ارائه تسهیلات تخفیفی و تقسیطی خدمات دندانپزشکی به بازنشستگان کشوری و افراد تحت تکفل این عزیزان تا سقف ۳میلیون تومان در تمامی مراکز استان های کشور آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت شرکت بیمه ملت اجرا می شود، تصریح کرد: طرح دندانپزشکی شامل بازنشستگان کشوری و افراد تحت تکفل آنان است که تحت پوشش بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ باشند. البته شامل وظیفه‌بگیران تک ‌ورثه همسر تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان نیز می شود.

مرتضایی فرد بسته دهم طرح یاری را شامل دو مرحله عنوان کرد و گفت: مرحله نخست این طرح در اسفندماه ۹۹ در ۱۰ استان خراسان شمالی، ایلام، قم، خراسان جنوبی، بوشهر، زنجان، قزوین، لرستان، یزد و مرکزی به اجرا درآمد و مرحله دوم آن نیز از روز شنبه ۱۸اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در تمامی مراکز استان های کشور اجرایی شده است.

به گفته وی، اعتبار تعیین شده برای این طرح که شامل کلیه خدمات دندانپزشکی می شود، تا سقف ۳میلیون تومان برای هر دفترکل و افراد تبعی آن بوده که طی ۱۱ قسط از حقوق فرد کسر می شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه «مشمولین این طرح می توانند با مراجعه به یکی از مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت بیمه ملت، از خدمات دندانپزشکی با تخفیف مناسب و به صورت اعتباری استفاده کنند» گفت: لیست مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت بیمه ملت در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir و سایت شرکت بیمه ملت قرار داده شده است.

بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری زیرپوشش «بیمه تکمیلی عمر و حادثه صبا» قرار گرفتند

مدیرکل امورفرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی عمر و حادثه ویژه بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری با شرکت بیمه ملت خبر داد و گفت : پوشش بیمه تکمیلی «عمروحادثه صبا» به صورت پیش فرض برای کلیه بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری با حقوق ماهانه بیش از ۱۰ میلیون ریال و با در نظر گرفتن میزان حقوق دریافتی برقرار شده است.

مرتضایی فرد آغاز اجرای این قرارداد بیمه‌ای را از ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ عنوان کرد و خاطر نشان کرد: براساس توافق صورت گرفته با شرکت بیمه ملت، استفاده از این خدمت بیمه‌ای هیچ گونه شرط سنی ندارد و تنها استثنا مربوط به آن دسته از بازنشستگان و وظیفه بگیرانی است که دارای سابقه بیماری‌های خاص مثل سرطان، دیالیز، تالاسمی، MS، بیماری های شدید اعصاب و روان، هپاتیت، هموفیلی، دیابت شیرین و ایدز باشند.

مدیرکل امورفرهنگی واجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: درصورت استفاده از بیمه تکمیلی “عمر و حادثه صبا”، بیمه آتش سوزی  شامل ساختمان و تاسیسات و اثاثیه و دکوراسیون و همچنین سیل و زلزله نیز به صورت رایگان، برای بیمه شدگان فعال خواهد شد.

مهمترین اقدامات صندوق در حوزه اجتماعی

۱- روش مستقیم (بهره‌ مندی از ظرفیت‌ های قانونی) :

- همسان سازی حقوق بازنشستگان به میزان ۹۰ درصد حقوق شاغلین با راهبری و همراهی سازمان برنامه و بودجه و افزایش متوسط حقوق بازنشستگان از ۲۷ میلیون ریال به رقم ۵۴ میلیون ریال که سبب رشد ۷۷ درصدی متوسط حقوق آنها نسبت به دوره مشابه قبلی شده است.

- بهبود و توسعه بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان در سال ۱۳۹۹ (دو برابر شدن سقف تعهدات و اضافه شدن ۷ پوشش جدید).

- بهره ‌مندی از خدمات رفاهی دستگاه‌های اجرایی.

۲- روش غیر مستقیم (طرح یاری)

- ارائه ۱۱ طرح خرید اقساطی کالا و خدمات با عنوان طرح یاری (خرید تقسیطی کالا با وام ۵۰ میلیون تومانی، خرید اعتباری از فروشگاه های رفاه با اعتبار ۶/۳ میلیون تومانی در سال،   ارائه تخفیف در فروشگاه های کفش ملی، افق کوروش، محصولات پگاه و ...، تخفیف و تقسیط ۱۱ ماهه خرید بیمه نامه از بیمه ملت و ...)

- اعطای وام‌های رفاهی ۱۰ میلیون تومانی به میزان ۳۳۰۰ میلیارد تومان.

- اعطای ۳۰۰۰ فقره وام ۲۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان.

- واگذاری سهام و اعطای تسهیلات خرید سهام ETF دولت.

- خرید تقسیطی کالا با وام‌ه ای ۵۰ میلیون تومانی.

- ارایه تسهیلات برای خدمات دندانپزشکی ذینفعان.

۳- اقدامات فرهنگی

- توسعه خانه ‌های امید بازنشستگان.

- استفاده رایگان از ۲۷۰ مجتمع ورزشی تفریحی کارگران.

- ارایه خدمات حمایتی ویژه دوران کرونا.

۴- توسعه ارتباطات تعاملی

- راه اندازی و استقرار درگاه خدمات الکترونیکی یکپارچه با عنوان SABASRM.IR

- استقرار مرکز تماس ۲۴ ساعته (SRM) و کل روزهای هفته.

- طراحی و استقرار نظام پیشنهادات الکترونیک.

- الکترونیکی کردن برخی از مهمترین فرایندهای خدماتی به منظور تسهیل کار و کاهش مراجعات حضوری همانند پرداخت الکترونیکی کسورات خویش فرما، استعلام الکترونیکی سوابق شاغلین کسور پرداز، صدور الکترونیکی گواهی کسر از حقوق.

- ایجاد امکان ارائه خدمات مختلف به بازنشستگان از طریق دفاتر پیشخوان در سراسر کشور.

- تاسیس و بهره برداری از اولین مرکز نوآوری حوزه اجتماعی و بازنشستگی (مرکز نوآوری صبا) کشور با هدف جذب ایده ها و طرح های نوین در حوزه های مذکور.

 

ارسال نظر