شناسه خبر : 16045

۵ هزار نفر از خبرنگاران آزاد بیمه شدند

5 هزار نفر از خبرنگاران آزاد بیمه شدند

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مشکل حوزه کاغذ ارز است، گفت: کاغذ از ردیف ارز ۴۲۰۰ تومان خارج شده و معاونت مطبوعاتی ساختاری برای واردات، صادرات و توزیع کاغذ ندارد.

به گزارش چابک آنلاین، «محمد خُدادی» در ارتباط تصویری با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار داشت: ۱۳ هزار رسانه و ۵۰ هزار مدعی خبرنگاری در کشور داریم و پنج هزار نفر از خبرنگاران آزاد که در رسانه‌های مختلف مشغول به کار هستند بیمه شده‌اند اما با این آمار و رشد کمی رسانه‌ها عملاً هر کاری در این حوزه با مشکلات مختلفی مواجه است.

مشکل حوزه کاغذ تامین ارز است

وی ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی، خاطرنشان کرد: با انجام هماهنگی های لازم و ارائه اولویت‌های آموزشی توسط خانه مطبوعات، کلاس‌های این دوره در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

خدادی در خصوص توزیع کاغذ در بین نشریات هم توضیحاتی ارائه کرد و با بیان اینکه مشکل حوزه کاغذ، ارز است، گفت: کاغذ از ردیف ارز ۴۲۰۰ تومان خارج شده و ما به عنوان معاونت مطبوعاتی هیچ ساختاری برای واردات، صادرات و توزیع کاغذ نداریم ولی از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و تاکنون به هر قیمتی که بوده کار را انجام داده ایم.

 

ارسال نظر