شناسه خبر : 1470

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

بیمه سلامت امیدآفرین بود/ ضرورت تعریف درست پشتوانه مالی بیمه سلامت

بیمه سلامت امیدآفرین بود/ ضرورت تعریف درست پشتوانه مالی بیمه سلامت

زهرا ساعی با تاکید بر اینکه پشتوانه مالی بیمه سلامت باید به درستی تعریف شود، گفت: این سازمان می‌تواند در قالب لایحه، منابع جایگزینی را برای مقابله با مشکلات تعریف کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، زهرا ساعی بیمه‌ها را یکی از ملاک‌های توسعه رفاه در کشور دانست و افزود: هر چه بیمه‌ها در کشور فراگیرتر باشند، امکان استفاده از بسیاری از ظرفیت‌ها و رفع مشکلات شهروندان راحت‌تر است. بیمه‌ها به عنوان یک تسهیل‌گر امکانی را برای تمام شهروندان ایجاد می‌کنند تا در حوزه درمان و سایر مشکلات حمایت‌گر باشند.

 وی با تاکید بر اینکه هر چه بیمه‌ها کارآمدتر بوده از حمایت‌ قوی و جامع‌تری برخوردار باشند؛ مشکلات، آسیب‌ها و معضلات  شهروندان در جامعه کمتر می‌شود؛گفت: موضوع بسیار مهمی تحت عنوان بیمه سلامت در دولت یازدهم مطرح شد که با اجرا و فراگیر شدن آن افرادی که فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای بودند، تحت پوشش این سازمان قرار گرفتند. این اقدام قدمی مثبت بود که در مردم به خصوص اقشار کم‌درآمد و مستضعف جامعه امید آفرین شد.

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درمان در اکثر کشورها از جمله ایران هزینه بسیار زیادی دارد که بیمه سلامت در جهت افزایش ارتقاء رفاه در حوزه بهداشت و درمان تشکیل شد که اکنون با وجود اقدامات مثبت انجام شده با مشکل روبروست که باید پشتوانه مالی این سازمان به درستی تعریف شود.

 ساعی گفت: سازمان بیمه سلامت می‌تواند در قالب لایحه منابع جایگزینی را برای مقابله با مشکلات تعریف کند که در صورت ارائه آن مجلس حمایت لازم را از این سازمان خواهد داشت چرا که هدف نهایی کمک به مردم در جهت رفع مشکلاتشان است.

 

ارسال نظر