شناسه خبر : 1270

فرماندار تالش:

جبران خسارت کشاورزان تالش از صندوق بیمه

جبران خسارت کشاورزان تالش از صندوق بیمه

عیسی مهدوی با اشاره به کاهش بارندگی و ضرورت مدیریت بهینه منابع آب در این شهرستان، برای پیگیری جبران خسارات زارعان از صندوق بیمه کشاورزی قول مساعد داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سید عیسی مهدوی یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت اراضی کشاورزی این شهرستان گفت: 59 روستای تالش به مساحت ٧٧٠ هکتار در تنش آبی شدید قرار دارد و کشاورزان تا پایان فصل برداشت محصول، با متولیان امر جهت مدیریت شرایط همکاری کنند.
وی افزود: 20 سردهنه آب کشاورزی از 110 سردهنه موجود، وضعیت خوبی نداشت و با تلاش مسئولان، به احیا و بازگشت آنها به مدار بهره برداری اقدام و با بهره برداری از یک حلقه چاه فلمن، آب 500 هکتار از اراضی دچار تنش آبی بخش مرکزی تامین شد.
مهدوی ادامه داد: منابع آب کشاورزی تالش، سنتی است و با توجه به نیاز برنج به عنوان محصول غالب به آب، مدیریت منابع و مصارف آب باید به جدیت ادامه یابد.
بهرام بهرام پور مدیر منابع آب تالش نیز در این جلسه گفت: جهت جلوگیری از آسیب خشکسالی به بخش کشاورزی برای مطالعه سدهای لاستیکی، ساخت پمپاژ در پایین دست رودخانه، مهار آب، احداث سدهای مخزنی و دیواره حفاظتی رودخانه ها، آزادی بستر و حریم رودخانه ها و توسعه کانال بتنی در تالش حدود 70 میلیارد ریال هزینه شد. 
سید علی موسوی مدیر جهاد کشاورزی تالش نیز بیان کرد: با وجود خشکسالی، 84 درصد خوشه برنج ظاهر و پنج درصد محصولات آماده برداشت شده و ساخت یک منبع ذخیره آب، اصلاح بذر، لایروبی انهار و سر دهنه ها و توسعه ماشین آلات کشاورزی در جلوگیری از هدررفت آب موثر است.
در 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی تالش، 27 هزار بهره بردار به کشت و زرع مشغول هستند.
این شهرستان با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

 

ارسال نظر