شناسه خبر : 1142

بیمه های موقت برای پوشش ریسک درمانی؛

اهمیت و جایگاه بیمه های درمان کوتاه مدت

اهمیت و جایگاه بیمه های درمان کوتاه مدت

بیمه درمان کوتاه مدت، یک بیمه نامه موقت است که به منظور پوشش ریسک درمان یک فرد در یک بازه زمانی مشخص مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش چابک آنلاین، انجمن ملی بیمه در ایالات متحده، تخمین زده است که بیش از ۱۶۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۷ این نوع بیمه نامه را خریداری کرده‌اند. این بیمه نامه، یک بیمه نامه معتبر در ایالات متحده به شمار می رود که مزیت های بسیاری نیز برای افراد ایجاد می کند. بیمه های درمان کوتاه مدت یک طرح درمانی با حمایت کارفرما برای گروه‌های فردی کوچک است که در بازار بیمه های درمانی نفوذ بسیاری نیز پیدا کرده است. بسیاری از طرح های مشابه در کسب و کار بیمه نیز وجود دارند که پوشش ریسک درمان افراد را در مقابل قوانین اعمال شده از سوی دولت به نفع مشتریان ارائه می دهند و همگی حافظ منافع کارکنان در محیط های کاری هستند.

این بیمه نامه تأیید یا رد نوع پوشش درمانی افراد را ممکن ساخته و یک طرح مستقل بیمه ای است که افراد را از پرداخت مالیات معاف کرده و با حمایت کارفرمایان، کارکردهای ساختاری و اداری متفاوتی را به نفع کارکنان صورت می دهد. همچنین این بیمه نامه بیمه گذاران را در انتخاب بازه زمانی پوشش ریسک درمان و تأیید یا رد نوع پوشش آنها مختار می سازد. این بیمه نامه نسبت به دیگر طرح‌های خدمات درمانی، ارزان تر است اما به همان نسبت منابع کمتری نیز برای بیمه گذاران فراهم می سازد. این طرح بیمه ای نیازمند تعیین شرایط بهداشتی و سلامت افراد نبوده و پوشش دارویی مربوط به مراقبت‌های پیشگیرانه را نیز برای کارکنان فراهم می سازد.

مبلغ این بیمه نامه بر حسب طول مدت و مبلغ پوشش هزینه های درمان تغییر می کند. در عمل، طرح های درمانی کوتاه مدت در زمانی که افراد یک رویداد درمانی مهم را تجربه می کنند و به طرح های درمانی معمول نیز دسترسی ندارند، مناسب است. برای افرادی که ۲۶ سال به بالا سن دارند و مشمول طرح بیمه درمان خانواده قرار نمی گیرند، یک پوشش ایده آل به شمار می رود. به همین ترتیب، زمانی که افراد از یک شغل به شغل دیگر در حال انتقال و جابجایی هستند و یا در انتظار قرار گرفتن در فهرست یک طرح دولتی قرار دارند، یک پوشش درمانی مطلوب خواهد بود.

 

ارسال نظر