شناسه خبر : 22234

بیماری قلبی و بی خوابی شبانه اغلب با هم بروز می کنند

بیماری قلبی و بی خوابی  شبانه اغلب با هم بروز می کنند

یک مطالعه جدید نشان می دهد که بی خوابی در بیماران قلبی شایع است و به طور قابل توجهی خطر حمله قلبی، سکته یا سایر حوادث مهم قلبی را افزایش می دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر براساس گزارش مدیسن نت، به گفته محققان، این یافته‌ها نیاز به بررسی و درمان مشکلات خواب در بیماران قلبی را نشان می‌دهد.

«لارس فروید»، نویسنده اصلی از دانشگاه اسلو در نروژ، گفت: «مطالعه ما نشان می‌دهد که بی‌خوابی در بیماران قلبی شایع است و با مشکلات قلبی عروقی بعدی بدون توجه به عوامل خطر، شرایط سلامتی و علائم سلامت روان مرتبط است.»

مطالعه جدید شامل بیش از ۱۰۰۰ بیمار قلبی با میانگین سنی ۶۲ سال بود. آنها به طور متوسط ۱۶ ماه پس از حمله قلبی یا جراحی بای پس یا کاشت استنت در مطالعه شرکت کردند.

در ابتدا، ۴۵ درصد گفتند که بی خوابی داشتند و ۲۴ درصد نیز در هفته قبل از بروز حادثه قلبی شان، داروهای خواب مصرف کرده بودند.

طی یک پیگیری متوسط ۴.۲ ساله، در ۲۲۵ بیمار ۳۶۴ مورد حمله قلبی جدی رخ داد که شامل بستری شدن در بیمارستان به خاطر حمله قلبی، بازگرداندن جریان خون مسدود شده، سکته، نارسایی قلبی و مرگ قلبی عروقی بودند.

به گفته محققان، بی خوابی عامل ۱۶ درصد از حوادث مکرر قلبی است که از نظر اهمیت بعد از سیگار کشیدن (۲۷ درصد) و بی تحرکی (۲۱ درصد) رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

محققان خاطرنشان کردند که تحقیقات بیشتری لازم است تا فهمید آیا درمان‌های بی‌خوابی به بیماران قلبی کمک می‌کنند یا خیر.

ارسال نظر