شناسه خبر : 17399

آمار تصادفات معابر تهران با کاهش همراه بوده است

آمار تصادفات معابر تهران با کاهش همراه بوده است

احسان مومنی گفت: نمی‌خواهم بگویم تردد عابران در معابر بزرگراهی به طور صد در صدی ممنوع است. اما ممنوعیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد به علت خطرآفرینی‌هایی است که اتفاق می‌افتد. برای همین هم پلیس همواره به عابران پیاده توصیه می‌کند تا از عرض معابر بزرگراهی عبور نکنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از میزان؛ احسان مومنی رییس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت درباره وضعیت تصادفات در معابر درون شهری تهران طی تعطیلی‌های اخیر به میزان گفت: در این زمینه هنوز پلیس راهور آمارگیری‌ها را به انجام نرسانده است. چون هنوز ترسیم الکترونیکی کروکی‌های ما صورت نگرفته است. لازم است تا ترسیم الکترونیکی کروکی‌ها اتفاق بیفتد تا بعد آمارگیری‌ها انجام بشود. اما مسلم است که طی این مدت آمار تصادفات معابر تهران با کاهش همراه بوده است. چون وقتی تعطیلی اتفاق می‌افتد رفت و آمد در معابر شهری کم می‌شود و بنابراین تصادفات هم کمتر اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: در جاده‌های برون شهری هم که به غیر از روز اول تعطیلی‌ها دیگر حتی پرنده هم پر نمی‌زد. پس مسلما تصادفات روند کاهشی داشته است. اما برای داشتن اطلاعات دقیق در این باره باید آمارگیری انجام شود. اما در این تعطیلی‌ها نیرو‌های پلیس در حالت آماده باش قرار داشتند. همه کروکی‌هایی که نیرو‌های ما ترسیم کرده اند در ادارات پلیس مناطق مانده است. چون نیرو‌های ما کل این مدت را در خیابان‌ها و معابر حضور داشته اند؛ بنابراین باید منتظر بمانیم ترسیم الکترونیکی انجام بشود تا بعد آمار تصادفات را منتشر کنیم.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت در مورد اینکه مستعد بودن برخی معابر و بزرگراه‌ها برای تصادف عابران پیاده معلول فرهنگ رانندگی است یا مهندسی ترافیک گفت: تردد عابران پیاده در معابر بزرگراهی در کل خطر آفرین است. البته نمی‌خواهم بگویم تردد عابران در این معابر به طور صد در صدی ممنوع است. اما ممنوعیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد به علت خطرآفرینی‌هایی است که اتفاق می‌افتد. برای همین هم پلیس همواره به عابران پیاده توصیه می‌کند تا از عرض معابر بزرگراهی عبور نکنند.

مومنی با بیان اینکه در تصادف‌هایی که در بزرگراه‌ها برای عابران پیاده اتفاق می‌افتد بیشتر معلول قصور خود عابران پیاده است افزود: متاسفانه بسیاری از عابران پیاده به جای اینکه از پل هوایی استفاده کنند از عرض بزرگراه‌ها عبور می‌کنند. البته در بعضی از بزرگراه‌ها هم مشکل مهندسی راه وجود دارد و یا پل عابر پیاده ندارند یا پل‌ها مکانیزه نیستند و افراد سالمند نمی‌توانند از پل‌هایی که مکانیزه نیستند استفاده کنند. در این نقاط اگر پل هوایی مکانیزه وجود داشته باشد عابران از عرض بزرگراه عبور نمی‌کنند. علت اینکه این تصادفات پیش می‌آید به این عوامل بر می‌گردد. این مساله چندان به فرهنگ رانندگی ارتباطی ندارد. این مساله بیشتر به فرهنگ عابران پیاده بر می‌گردد که از پل‌های هوایی استفاده نمی‌کنند.

وی درخصوص تاثیر بسته نبودن بعضی از پیاده رو‌ها برای عبور موتورسیکلت‌ها بر آمار تصادفات گفت: در مورد ورود موتورسیکلت سوار‌ها به پیاده روها، چون معمولا سرعت پایینی دارند تصادف چندانی هم اتفاق نمی‌افتد. درواقع در پیاده رو‌ها تصادفی به آن صورت برای عابران پیاده رخ نمی‌دهد. اگر هم موردی بوده خیلی کم و در حد جراحت چنین تصادفاتی رخ داده است. اما مشکلی که ورود موتورسیکلت سوار‌ها به پیاده رو‌ها ایجاد می‌کند به این بر می‌گردد که این اتفاق باعث اختلال و به هم ریختن نظم و انضباط پیاده رو‌ها می‌شود. این کار باعث می‌شود تا امنیت عابران پیاده به هم بریزد. وارد شدن موتورسیکلت‌ها به پیاده رو‌ها امنیت و آسایش عابران پیاده را سلب می‌کند و فکر و روان این شهروندان به هم می‌ریزد. مشکل موتورسیکلت‌ها به این مساله بر می‌گردد. اما آمار مربوط به تصادفاتی که در نتیجه ورود موتورسواران به پیاده رو‌ها اتفاق می‌افتد بسیار اندک است.

ارسال نظر