شناسه خبر : 15092

خط خدماتی چیست؟ شرایط استفاده از خط خدماتی ملی پیامک

خط خدماتی چیست؟ شرایط استفاده از خط خدماتی ملی پیامک

متاسفانه در سال‌های گذشته بسیاری از کسب‌وکارها شروع به ارسال مکرر پیام‌های تبلیغاتی کردند. ارسال بدون برنامه این پیام‌ها، باعث آزار و ناراحتی بسیاری از مشتریان شد. از طرف دیگر، با توجه به مشغله افراد صدای پیامک هم باعث درگیری ذهنی بیشتر می‌شود. برای همین، تعدادی از کاربران دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کردند تا با آرامش بیشتری کارهایشان را انجام دهند.

به این افراد، یعنی کسانی که دریافت پیامک تبلیغاتی را مسدود یا بلاک کردند، بلک لیست یا لیست سیاه مخابرات می‌گویند. طبق گزارش مخابرات حدود ۴۰% افراد دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را بستند.

اما کسب‌وکارهایی که از بازاریابی پیامکی استفاده می‌کنند، برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی باید چه کنند؟ صاحبان فروشگاه‌های آنلاین و وبسایت‌ها برای اطلاع‌رسانی به مخاطب، مثل ارسال رمز عبور، چه راهی دارند؟

در اینجا راهکاری که سامانه‌ی ملی پیامک به افراد می‌دهد، استفاده از خط خدماتی است. این خط امکان ارسال پیام کوتاه را به کلیه خطوط حتی شماره‌های لیست سیاه هم دارد که در ادامه بیشتر درباره‌اش صحبت خواهیم کرد.

خطوط خدماتی چیست؟

این خطوط در واقع همان خطوط تبلیغاتی هستند، با این تفاوت که قابلیت ارسال پیام کوتاه به لیست سیاه هم دارند.

اگر خط خدماتی داشته باشید، میتوانید برای تمام شماره‌هایی که دریافت پیامک تبلیغاتی را مسدود کردند، پیامک بفرستید. البته دو نکته مهم را نباید فراموش کنید: اول اینکه خطوط خدماتی فقط برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌شود. دوم اینکه از خط خدماتی، ارسال تبلیغات ممنوع و برخلاف قانون است.

ارسال پیامک برای همه کاربران

اگر قصد ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتریان را دارید، پیام ارسالی شما به دست بعضی از مشتریان یعنی لیست سیاه مخابرات نمی‌رسد.

دریافت نکردن این پیام، مشکل خاصی برای شما و کاربر ایجاد نمی‌کند. شما از دیگر راه‌های تبلیغاتی هم به این مشتریان دسترسی خواهید داشت. مشکل اساسی زمانی شروع می‌شود که کاربران در سایت یا اپلیکیشن شما عضو می‌شود، ولی پیام‌های حاوی کد اعتبارسنجی، تائید رمز یا ورود برایش ارسال نمی‌شود. در این وضعیت حتی یک ثانیه تاخیر هم برای اعتبار کارتان خوب نیست، چون نرخ عضویت و ورود سایت را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

خیلی از کاربران هنوز نمی‌دانند که با مسدود کردن پیام‌های تبلیغاتی، هر چقدر هم روی گزینه کد اعتبارسنجی یا رمز یکبار مصرف کلیک ‌کند، پیامی دریافت نخواهد کرد، بنابراین شاکی از سایت یا اپلیکیشن شما خارج می‌شود و حتی ممکن است سراغ رقبایتان برود.

این مشکل را می‌توانید با دسترسی به همه کاربران رفع کنید، یعنی برای پیام‌های غیر تبلیغاتی از خط خدماتی استفاده کنید. در ادامه می‌خواهم به شرایط سامانه ملی پیامک در ارائه خطوط خدماتی  به کاربرانش اشاره کنم.

مراحل دریافت خطوط خدماتی

اگر سامانه پیامکی شما، از شرکت ملی پیامک باشد برای تبدیل خط تبلیغاتی به خط خدماتی باید مدارک مشخصی را ارائه دهید.

اول از همه باید فرم درخواست خط خدماتی، که در سایت ملی پیامک در دسترس است، همراه با تعهدنامه خدماتی، یک فقره چک یا سفته (بر اساس اپراتور انتخابی)، گواهی امضا مدیر عامل (شرکت‌ها و موسسات خصوصی) و بانک شماره مشترکین (شماره‌های مشترکین فعلی)  را برای ملی پیامک ارسال کنید و سپس درخواست خط دهید.

مدارک لازم برای خط خدماتی اختصاصی

اگر قبلاً از ملی پیامک خطی گرفتید و حالا قصد خدماتی کردن خط خودتان را دارید، اول باید سراغ اینماد بروید. اگر وبسایت یا شرکت حقوقی شما اینماد دارد، می‌توانید درخواست خط خدماتی بدهید.

در ضمن برای خط خدماتی اختصاصی، یعنی خطی که فقط برای خودتان است، ملی پیامک از شما تعهدنامه و سفته‌ای به مبلغ 20 میلیون تومان می‌گیرد.

چگونه بدون سفته خط خدماتی بگیریم؟

علاوه‌بر خط اختصاصی، ملی پیامک شرایط دریافت خط خدماتی اشتراکی را هم برای کاربرانش فراهم کرده است.

 خط خدماتی اشتراکی رایگان و بدون سفته در اختیار کاربران می‌گیرد. این خط یک تفاوت مهم با خط اختصاصی دارد. خط اشتراکی بین شما و دیگر کاربران مشترک است، یعنی برای سایر افراد هم لحاظ شده و فقط به شما اختصاص ندارد.

تکمیل مدارک و تحویل گرفتن خط

بعد از تکمیل مدارک، همۀ مدارک ارسالی شما توسط پشتیبان ملی پیامک بررسی و سپس تائید می‌شود. بعد از تائید، شرایط برای تغییر وضعیت خط تبلیغاتی به خط خدماتی آماده است و در نهایت پیامکی با موضوع اطلاع‌رسانی تغییر وضعیت خط برایتان ارسال می‌شود.

تبدیل خط تبلیغاتی به خدماتی توسط سازمان ارتباطات انجام می‌شود، در نتیجه سامانه ملی پیامک نمی‌تواند زمان دقیقی را اعلام کند. به طور کلی، تبدیل خط بین ۲ تا ۶ ماه زمان نیاز دارد.

ملی پیامک، بهترین پنل ارائه دهندۀ سامانه‌های اس ام اسی

تا اینجا روند دریافت خط خدماتی اختصاصی و اشتراکی را بر اساس سامانه ملی پیامک برایتان توضیح دادم.

سامانه ملی پیامک، با بیش از ده سال سابقه، یکی از بهترین سامانه‌های کشور در حوزه خدمات پیامکی است که تعرفه ارسال مناسب و پشتیبانی حرفه‌ای به کاربرانش ارائه می‌دهد. فرقی ندارد که فروشگاه دارید یا کسب‌وکارتان آنلاین است، برای ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات می‌توانید از خدمات تیم ملی پیامک استفاده کنید.

برای دریافت پنل در صفحه اصلی ملی پیامک ثبت‌نام کنید. در صورتی که نیاز به مشاوره با تیم پشتیبانی دارید، همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب می‌توانید با 02163404 تماس بگیرید و با تیم پشتیبانی صحبت کنید.

 

 

ارسال نظر