شناسه خبر : 12981

بهترین زمان برای رزرو بلیط از چارتر کننده‌ها

بهترین زمان برای رزرو بلیط از چارتر کننده‌ها

سفر کردن چه در قالب تفریح باشد و چه در قالب کاری، به یک عنصر غیر قابل تغییر در زندگی ما انسان‌ها تبدیل شده است. امروزه بسترها و امکانات مناسبی برای راحتی هر چه بیشتر و پایین آوردن هزینه‌های سفر فراهم می‌باشد. حتما می‌دانید که بلیط هواپیما را می‌توان به صورت چارتری یا سیستمی خریداری نمود. در حالت سیستمی، قیمت معمولا ثابت بود، اما در مدل چارتری می‌توان بلیط را با هزینه کمتری تهیه کرد. در حال حاظر با وجود متغییر بودن نرخ بلیط‌ها، روز به روز بر تعداد متقاضیان بلیط‌های چارتری افزوده می‌شود. نکته بسیار مهم اینکه، شما نمی‌توانید همیشه انتظار داشته باشید که بلیط چارتری را ارزانتر از سیستمی خریداری نمایید، در برخی ایام این بلیط‌ها حتی گرانتر نیز عرضه می‌شوند. مسئله این است که باید بدانید در چه زمانی این نوع از بلیط را خریداری کنید که قیمت آن پایین باشد، تا نهایتا خریدی به صرفه را رقم بزنید. در ادامه این محتوا اطلاعاتی در خصوص اینکه در چه زمانی بهترین بلیط چارتری را می‌توان خریداری کرد، در اختیار شما قرار می‌دهیم و انواع آن آنها را تشریح میکنیم.

انواع بلیط چارتر

به گزارش چابک آنلاین، به طور کلی دو نوع بلیط چارتری هواپیما داریم. یکی به زمانی بر می گردد که چارترکننده بخواهد تمام صندلی های یک هواپیما را خریداری کرده و بلیط آن را بفروشد که اصطلاحا به این کار فول چارتر گفته می شود. در نوع دوم چارترکننده تنها برخی از صندلی های یک هواپیما را اجاره یا خریداری می کند، که این حالت از چارتر را سیت چارتر می نامند. حال اینکه سیت چارتر خود در 3 گروه قرار می گیرد: گروه اول برای مواقعی است که چارترکننده برخی از صندلی های را در یک محدوده زمانی اجاره کرده باشد، که به آن سیت چارتر شناور می گویند. گروه دوم مربوط به هواپیمایی می باشد که صندلی های آن برای یک مسیر به صورت رفت و برگشت، چارتر شده است. در آخرین حالت، تعدادی از صندلی های مشخص شده یک هواپیما و در یک تایم تعیین شده، برای مسیری دو طرفه اجاره داده می شود.

دلایل تغییر نرخ بلیط های چارتر

قبل از اینکه به سراغ سر تیتر مناسب ترین زمان تهیه بلیط چارتر برویم، باید بگوییم که چه عواملی موجب بالا و پایین شدن هزینه این نوع بلیط می شود. پیش از این توضیح دادیم که بلیط های چارتر توسط افرادی در قالب فول چارتر یا سیت چارتر خریداری می شوند و به وسیله مراکز فروش مجاز مانند آژانس های مسافرتی عرضه می گردند. چنانچه تقاضا برای این بلیط ها زیاد باشد، مسلما هزینه آنها بالا خواهد رفت، مثلا در ایامی مانند نوروز، مسافرت های زیادی در سطح کشور صورت می گیرد که همین امر موجب بالا رفتن قیمت بلیط می شود. همینطور در ماه محرم که حجم سفر به شهرهای زیارتی روند صعودی دارد، نرخ بلیط چارتر گران تر از حالت عادی می باشد مثلا بلیط چارتر مشهد به دلیل اینکه معمولا تقاضا برای آن زیاد است قیمت بیشتری دارد. از طرفی مسیرهایی که تقاضا برای سفر به آن کم است، بلیط با قیمت خیلی کمتری عرضه می شود.

بهترین زمان رزرو بلیط چارتری از چارتر کننده ها

برای مسیرهای پرتردد مانند مشهد و تهران که جز پر رفت و آمدترین خطوط هوایی کشور هستند بلیط چارتر عرضه می شود. از این رو شرکت های هواپیمایی نیز برای منفعت بیشتر سعی می کنند که بلیط چارتر این مسیرها را پوشش دهند. حال اینکه گاها فروش بلیط ها طبق برنامه پیش نمی رود و صندلی های چارتر شده پر نمی شوند. همینطور در برخی ایام همین مسیرهای شلوغ، رفت و آمد کمتری در ماه ها و روزهای سال دارند و این قضیه موجب می شود بلیط چارتر تهران مشهد و یا مسیرهای دیگر با کمترین نرخ در دسترس قرار بگیرد.

Untitled

خرید بلیط چارتر با کمترین هزینه

برای اینکه بلیطی مناسب و کم هزینه بخرید باید از زمان فروش آن مطلع باشید، یا نهایتا برنامه سفرتان به گونه ای تنظیم شده باشد که به محض قرار گیری آن روی سایت ها بتوان آن را خریداری کرد طوری که برنامه سفر مختل نشود. برای مثال با آغاز به کار مدارس، تعطیلات به پایان می رسد و سفرها از اوج می افتد، در نتیجه تقاضا برای خرید بلیط هواپیما اصفهان و سایر شهرهای توریستی کم می شود و می توان بلیط را با کمترین هزینه تهیه کرد و سفری مقرون به صرفه را رقم زد. فصلی مانند زمستان نیز با کاهش حجم مسافرت ها روبه رو است، در این فصل نیز قادرید بلیط کم هزینه تری خریداری نمایید. یکی دیگر از بهترین زمان ها برای خرید بلیط چارتر نیمه دوم فروردین یعنی دقیقا بعد از تعطیلات و مصادف با آغاز به کار مدارس و بیشتر ادارت و مراکز خرید و فروش، می باشد. در سایت های فروش بلیط، می توانید از زمان قرار گیری بلیط چارتر آگاه شوید و برای خرید نیز آنلاین اقدام نمایید.

 

 

 

ارسال نظر