شناسه خبر : 11936

اهمیت خدمات صدور در بیمه باربری

اهمیت خدمات صدور در بیمه باربری

برای شرکت‌های بازرگانی که به صادرات و واردات مشغول هستند، یا شرکت‌هایی که مواد اولیه یا تجهیزات خود را به صورت مستمر از خارج از ایران تهیه می‌کنند.

برای شرکت های بازرگانی که به صادرات و واردات مشغول هستند، یا شرکت هایی که مواد اولیه یا تجهیزات خود را به صورت مستمر از خارج از ایران تهیه می کنند، خرید بیمه باربری به عنوان یکی از امور روزمره تبدیل شده است. برخی از این شرکت ها چندین بیمه نامه را در یک هفته سفارش می دهند و احتیاج دارند که بتوانند خدمات خوبی را از شرکت بیمه یا نمایندگی مربوطه دریافت کنند. در اینجا قصد داریم روش های دریافت خدمات بهتر در بیمه باربری را بیان نموده و راهنمای مناسبی را برای صدور بهترین بیمه باربری ارائه دهیم.

انتخاب یک شرکت بیمه

برخی از بیمه گذاران علاقه دارند که بیمه نامه های خود را به امید دریافت خدمات ارزان تر، بین شرکت های بیمه تقسیم کنند. به این معنی که هر از گاهی با یک شرکت کار کنند و باز هم اگر شرکتی که ارزان تر یا پیشنهادات بهتری داشت، خدمات آن را به سمت آن بیمه گر عوض کنند. این تعویض خدمات دهنده ها، باعث مشکلات ثانویه زیادی از قبیل اشتباه در صدور، عدم دریافت کلوزهای اضافی، و مشکلات در زمان پرداخت خسارت شود. بنابراین لازم است که ابعاد کار خود را از قبیل تعداد بیمه نامه ها در سال و کلوزهای درخواستی را به یک شرکت بیمه که از همه به نظر شما مناسب تر است توضیح داده و نرخ و شرایط ثابت توافقی را برای همه بیمه نامه های خود دریافت کنید.

Capture

 

انتخاب نمایندگی بیمه

مرحله بعد از انتخاب شرکت بیمه این است که نمایندگی معرف خود را انتخاب کنید. با توجه به اینکه بیمه باربری یک بیمه نامه تخصصی است و کارشناس صدور تخصصی هم نیاز دارد، حتماً می بایست نمایندگی خدمات دهنده رزومه و سابقه خوبی در صدور بیمه نامه های باربری داشته باشد. چرا که سرعت عمل در صدور بیمه نامه در آینده خیلی کمک کننده خواهد بود.

کلوزها و پوشش های اضافی

حال که شرکت بیمه و نماینده ثابتی را برای صدور بیمه نامه های خود انتخاب کرده اید، لازم است که یک بیمه نامه واحد با نرخ و شرایط یکسان تعریف کنید. این کار به واحد صدور کمک می کند که در سریع ترین زمان ممکن بیمه نامه ها را صادر کند. از طرفی، فرآیند اعلام نرخ توسط کارشناس هم از سیستم حذف می شود. یک نرخ و شرایط یکسان از ابتدا تعیین شده و برای همه بیمه نامه ها اجرا خواهد شد.

زمان درخواست

با توجه به اینکه نرخ ارز در سیستم شرکت های بیمه هر روز صبح به روز می شود، بهتر است که درخواست صدور را ابتدای روز به نماینده ارائه نمایید. مخصوصاً در شرایط فعلی که به دلیل تحریم ها، شرکت های بیمه بررسی های بیشتری را روی بیمه نامه انجام می دهند و دریافت بیمه نامه مستلزم دریافت مجوز هایی از ستاد شرکت بیمه است. با این روش به راحتی می توانید بیمه نامه خود را در همان روز دریافت کنید.

تجمیع بیمه نامه ها

در صورتی که خدمات بیمه ای دیگری مثل بیمه مسئولیت، آتش سوزی، بیمه تکمیلی و عمر و حوادث مورد نیاز شماست، می توانید این بیمه نامه ها را هم از همان شرکت بیمه تهیه کنید. با تجمیع بیمه ها در یک شرکت می توانید خدمات بیشتر و با نرخ های بهتری هم دریافت کنید. به طور مثال می توانید با مبلغ مناسبی بیمه های باربری خود را با کلوز A دریافت کنید که بهترین کلوز در بیمه های باربری است.

ارسال نظر