شناسه خبر : 22319

اختصاصی چابک آنلاین؛

کولر آبی تنها کالای صد در صد ایرانی است

کولر آبی تنها کالای صد در صد ایرانی است

رئیس اتحادیه صنف تهیه و فروشندگان لوازم خانگی تهران،با بیان اینکه بازار لوازم خانگی راکد است، گفت: قیمت لوازم خانگی در پی افزایش مواد اولیه بالا رفته و تا زمانی که درآمد مردم با تورم همخوانی نداشته باشد، بازار لوازم خانگی از رکود خارج نخواهد شد .

چابک آنلاین، اکبرپازوکی، درگفت وگو با چابک آنلاین، فروش غیرقانونی لوازم خانگی در فضای مجازی وتخلفات مربوط به آن را از معضلات این صنف برشمرد و افزود: بسیاری از محصولات لوازم خانگی که توسط برخی افراد به صورت قاچاق وارد می شوند ودر فضای مجازی به فروش می رسند، تقلبی و بدون ضمانت واقعی هستند و شکایات بسیاری هم در این خصوص وجود دارد.

وی، ادامه داد: با وجود تمام این معضلات و راکد بودن بازار، بسیاری از اصناف مجبورند به کار خود ادامه دهند چون فعالان اصناف درحوزه فروش لوازم خانگی، با سابقه هستند و با توجه به شرایط کنونی اقتصادی نمی توانند یکباره شغل خود را عوض کنند .

رئیس اتحادیه صنف تهیه و فروشندگان لوازم خانگی تهران، خاطرنشان کرد که کولر آبی تنها کالایی بوده که صدرصد ایرانی است و موتور بیشتر  لوازم خانگی وارداتی است.

پازوکی ادامه داد: البته بعد از سال 96 که واردات لوازم خانگی قطع شد، بسیاری ازکارخانه ها به خود باوری رسیدند ،تولید کنندگان بسیاری با سرمایه کلان وارد این صنعت شدند و قطعاتی تولید می شود که قبل از سال 96 قادر به تولید هیچ کدام نبودیم .

وی، ادامه داد: در حال حاضر حدود 70 درصد از مواد اولیه  تولید لوازم خانگی، داخلی است و 30 درصد مابقی وارداتی است اما درخصوص لوازم صوتی و تصویری، حدود 70 درصد واردات داریم و 30 درصد پتانسیل تولید درداخل است .

رئیس اتحادیه صنف تهیه و فروشندگان لوازم خانگی تهران، تجارت آزاد و ورود تکنولوژی های به روز را از عوامل موثربر رشد تولید در صنعت لوازم خانگی برشمرد وگفت: واردات تکنولوژی های به روز کمک می کند تا روند رو به رشدی در رابطه با شرکت های دانش بنیان در زمینه تولید لوازم خانگی وجود داشته باشد.

پازوکی، خاطر نشان کرد: البته حمایت دولت از تولیدکنندگان لازم است تا با سیاست های تشویقی برای صادرات و عدم اعمال تعرفه های سنگین ، تجارت آزاد صورت گیرد.

ارسال نظر