توجهی به معاینه فنی اتوبوس‌ها نمی‌شود/ تردد ۸ میلیون خودرو فرسوده در سطح شهر

توجهی به معاینه فنی اتوبوس‌ها نمی‌شود/ تردد 8 میلیون خودرو فرسوده در سطح شهر

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت: متاسفانه هیچ طرح ویژه‌ای برای اسقاط اتوبوس های فرسوده وجود ندارد و این موضوع مورد حمایت هیچ ارگانی نیست.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، سید امیر احمدی گفت: متاسفانه چندی پیش شاهد تصادف یک اتوبوس حامل خبرنگاران بودیم که اتفاقات ناخوشایندی در آن رخ داد. این اتفاق در حالی رخ داد که مسئولان هیچ گونه توجهی به اتوبوس های فرسوده در سطح شهر نمی کنند.

وی افزود: اگر با همین روند پیش رویم شاهد مرگ و میر بیشتری در سطح شهر خواهیم بود. در حال حاضر 8 میلیون دستگاه خودرو فرسوده در سطح شهر تردد می کنند که در سال 1404 سونامی خودرو فرسوده خواهیم داشت و جان مردم در خطر است.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور  با بیان اینکه بحث نوسازی اتوبوس و اسقاط نداریم، ادامه داد: متاسفانه به اسقاط اتوبوس اصلا توجه نمی شود و با توجه به هزینه سنگین تولید، آنها را بازسازی می کنند و به بحث معاینه فنی آنها هیچ توجهی نمی شود. متاسفانه هیچ طرح ویژه ای برای این اسقاط وجود ندارد و مورد حمایت هیچ ارگانی نیست.

احمدی تصریح کرد: سازمان راهداری بحث نوسازی کامیون ها را انجام می دهد و اکنون تنها تعداد اندکی از کامیون ها نوسازی شده است. مشکل اساسی که داریم مربوط به ناوگان حمل و نقل کشور است که احتیاج شدید به نوسازی دارد. هزینه نوسازی بسیار زیاد است اصولا افراد اقدام به نوسازی نمی کنند. 

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور افزود: باید تسهیلات ویژه ای به نوسازی کامیون و اتوبوس دهند و بحث معاینه فنی آنها مورد توجه قرار گیرد. اتوبوس نو بسیار کم به بازار عرضه شده است و انتظار داریم که بیش از پیش تولید آنها افزایش یابد.

 

ارسال نظر