شناسه خبر : 21856

ظرفیت نیروهای رزمی مسلح اوکراین روبه کاهش است

ظرفیت نیروهای رزمی مسلح اوکراین روبه کاهش است

رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت: هدف روسیه عملیات در کل خاک اوکراین به منظور انجام ماموریت‌های غیرنظامی و غیرنظامی سازی آن است.

  به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت: هدف روسیه عملیات در کل خاک اوکراین به منظور انجام ماموریت‌های غیرنظامی و غیرنظامی سازی آن است.

- مدودف: اگر موجودیت ما تهدید شود، از سلاح هسته‌ای استفاده خواهیم کرد

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: دمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت: تحریم‌های غرب علیه روسیه دشوار است، اما مرگبار نیست. دلایل متعددی به ما حق استفاده از سلاح هسته‌ای را می‌دهد. اگر هدف حمله هسته‌ای قرار گیریم یا موجودیت ما حتی بدون استفاده از سلاح هسته‌ای تهدید شود، از سلاح هسته‌ای استفاده خواهیم کرد.

- ادعای مقام اوکراینی: روسیه یک گروه مزدور را برای ترور زلنسکی به اوکراین فرستاده است

یک مقام اوکراینی ادعا کرد روسیه به یک گروه مزدورِ نزدیک به کرملین برای کمک به تلاش‌های جنگی اش در اوکراین روآورده است که هدف اصلی آن ترور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین است.
خبرنگار سی ان ان در گزارشی در این باره گفت: یک مزدور روس در سوریه مشغول ضبط تصویر ویدئویی از خود برای جذب نیرو ظاهراً برای گروه بدنامِ واگنِر است، گروهی خشن که گفته می‌شود وابسته به کرملین است.
در سایه تهاجم روسیه به اوکراین، یک مقام بلندپایه نظامی اوکراین گفت که پیمانکاران واگنر در اوکراین هستند و مأموریت بسیار ویژه‌ای دارند. آن‌ها می‌خواستند سران اوکراین یعنی رئیس جمهور و نخست وزیر ما را ترور کنند. هدف این بود و برای همین چند نفری به اوکراین فرستاده شدند که هیچ موفقیتی کسب نکردند.

- آمریکا شرکت‌های مرتبط با ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی روسیه را تحریم می‌کند


به گزارش خبرگزاری رویترز، وال استریت ژورنال گزارش داد، آمریکا شرکت‌هایی را که برای ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی روسیه فناوری مهیا می‌کنند، تحریم می‌کند.

- حضور خبرنگاران خارجی در شرق اوکراین


نخستین بار از زمان آغاز درگیری بین روسیه و اوکراین، رسانه‌های بین‌المللی، مجوز حضور در مناطق جنگی شرق اوکراین را اخذ کردند.

- رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه: اهداف مرحله نخست عملیات در اوکراین محقق شده است


سرگئی رودوسکوی (SERGEI RUDSKOI) رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت: اهداف مرحله نخست عملیات در اوکراین محقق شده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز, رودوسکوی در کنفرانسی خبری گفت:هدف اصلی مرحله اول عملیات به طور کلی محقق شده است. بار دیگر می‌گویم ظرفیت رزمی نیرو‌های مسلح اوکراین به میزان قابل توجهی کاهش یافته است که این موضوع این امکان را فراهم می‌کند تلاش‌های اصلی خود را برای دستیابی به اهداف اصلی یعنی آزاد سازی دونباس متمرکز کنیم.
وی افزود: دو گزینه روی میز قرار داشت. هدف اول محدود کردن اقدامات تهاجمی آن‌ها به قلمرو‌های جمهوری دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک در داخل مرز‌های مناطق دونتسک و لوهانسک بود. این موضوع در قانون اساسی هر دو جمهوری گنجانده شده است. برای این هدف ما مجبور خواهیم شد با اعزام مداوم نیرو‌ها به منطقه با نیرو‌های اوکراینی مقابله کنیم. بنابراین، ما گزینه دوم را انتخاب کرده ایم که این موضوع در آن پیش بینی شده است. هدف عملیات در کل خاک اوکراین به منظور انجام ماموریت‌های غیرنظامی و غیرنظامی سازی آن است.

- سران اتحادیه اروپا: روسیه به تعهدات قوانین بین المللی احترام بگذارد

سران اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از روسیه خواستند تا به صورت کامل به تعهدات قوانین بین المللی از جمله حقوق بشردوستانه احترام بگذارد و از دستور اخیر دادگاه بین المللی کیفری پیروی کند.


- آلمان: به یک آتش بس فوری نیاز داریم
به گزارش خبرگزاری رویترز، صدراعظم آلمان گفت: ما همگی توافق داریم که به یک آتش بس فوری در اوکراین نیاز داریم.


- حمله به مرکز فرماندهی نیروی هوایی اوکراین
مرکز فرماندهی نیروی هوایی اوکراین هدف حملات موشکی روسیه قرار گرفت.

ارتش اوکراین اعلام کرد روسیه روز جمعه با استفاده از موشک‌های کروز، به مرکز فرماندهی نیروی هوایی کشور (اوکراین) در Vinnytsia حمله کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، مرکز فرماندهی نیروی هوایی ارتش اوکراین در صفحه تلگرام اعلام کرد، روسیه به سمت (این مرکز) چندین موشک شلیک کرد که برخی از آنها، با دفاع هوایی نابودند شدند. این مرکز افزود، موشک‌های دیگر به چندین ساختمان برخورد کردند که خسارت‌های زیادی را به جا گذاشتند.
بنابر اعلام این مرکز فرماندهی، پیامد‌های حملات موشکی روسیه درحال ارزیابی هستند.
خبر حملات موشکی روسیه به مرکز فرماندهی نیروی هوایی اوکراین، به همراه عکسی اعلام شد که در آن قسمت تخریب شده ساختمانی آجری به چشم می‌خورد.

- شهر ماریوپل در دست نیرو‌های اوکراین
به گزارش خبرگزاری رویترز، فرماندار منطقه دونتسک اوکراین اعلام کرد، نیرو‌های اوکراینی هنوز کنترل شهر ماریوپل را در دست دارند.

ارسال نظر