شناسه خبر : 20520

متناسب سازی حقوق بازنشستگان ۵ هزار میلیارد تومان به مصارف تامین اجتماعی اضافه کرد

متناسب سازی حقوق بازنشستگان 5 هزار میلیارد تومان به مصارف تامین اجتماعی اضافه کرد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: امسال بیش از سه هزار میلیارد تومان بخشودگی جرایم بیمه ای برای حمایت از کسب و کارها و کارفرماها در کشور داشتیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، میرهاشم موسوی روز چهارشنبه در سفر یک روزه به زنجان در شورای اداری بیمه ای و درمان این استان افزود: نزدیک ۱۵۰ هزار کارگاه در کشور از این فرصت بخشودگی جرایم استفاده کردند. 
وی ادامه داد: در خصوص بیکاری ناشی از کرونا نیز برای یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر ماه، بالغ بر هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است‌.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحول، عدالت و اعتماد محورهای عمده ما در فرصت مدیریتی است، اظهار داشت: تحول در سازمان تامین اجتماعی را در سه جهت چشم اندازها، رویکردها و تحول در اقدام و عمل دنبال می کنیم.
وی با بیان اینکه از برنامه های مهم تامین اجتماعی تحقق عدالت است، گفت: این شعار دولت مردمی سیزدهم است که مردم نیز به آن اقبال نشان دادند. 
موسوی خاطرنشان کرد: نتیجه اقدامات و کار برای مردم، بازگشت اعتماد خواهد بود. 
وی با بیان اینکه رویکرد انتقادی نباید باعث شود تا دستاوردها را نادیده بگیریم، افزود: دهه فجر، فرصت خوبی است تا از دستاوردها برای مردم بگوییم.
رییس سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی داشته است، پیش از انقلاب از حدود ۳۳ میلیون نفر تقرییا ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه بودند، ولی پس از انقلاب پوشش بیمه ای به بیش از ۵۳ درصد رسیده است و امروز بالغ بر ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند. 
وی از رشد ۴۰ برابری تعداد مسمتری بگیران تامین اجتماعی نسبت به قبل از انقلاب در کشور خبر داد و گفت: این ضریب پشتیبانی خدمات منحصر به فردی محسوب می شود. 
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح حدود پنج هزار میلیارد تومان به مصارف صندوق تامین اجتماعی اضافه کرده است. 
وی با بیان اینکه در حوزه درمان تامین اجتماعی بیش از پنج هزار میلیارد تومان در خصوص کرونا هزینه شده است، افزود: این امر در شرایطی بود که در وضعیت کسری منابع هم هستیم. 
رییس سازمان تامین اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه پوشش بیمه ای را از راهبردهای بسیار مهم در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: البته این موضوع فراسازمانی است ولی از جمعیت ۳۰ درصدی بدون بیمه در کشور، حدود ۷۰ درصد آن را در سازمان تامین اجتماعی باید در هدف گذاری خود داشته باشیم. 
وی افزود: حداقل چهار میلیون ظرفیت بیمه زنان خانه دار در کشور فراهم است که در این خصوص حرکت های خوبی برای تحت پوشش قرار گرفتن این قشر انجام گرفته است. 
موسوی همچنین تحقق تامین اجتماعی هوشمند را از دیگر راهبردها در این سازمان برشمرد و افزود: این امر در تسهیلگری برای مردم بسیار موثر است و زمینه شفافیت هر چه بیشتر و به حداقل رسیدن مداخلات را فراهم می کند. 
وی خاطرنشان کرد: مقدمات هوشمند سازی در سازمان تامین اجتماعی فراهم شده است. 
موسوی همچنین توسعه خدمت در بخش بیمه ای و درمان را از راهبردهای دیگر سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: صندوق تامین اجتماعی یک صندوق بین نسلی است و باید با امانت داری، نسبت به آینده هم توجه داشته باشیم واز همین الان برای مسائل آینده از جمله پدیده پیری جمعیت، برنامه ریزی بکنیم. 
وی خاطرنشان کرد: از راهبردهای دیگر سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان، صیانت مالی از بیمه شدگان است، تا پرداختی مردم از جیبشان بیشتر از ۳۰ درصد نباشد. 
رییس سازمان تامین اجتماعی در بخش پایانی سخنان خود به شفافیت و پاسخگویی تاکید کرد و گفت: ما در تامین اجتماعی هیچ چیز پنهانی از مردم و شرکای اجتماعی نداریم.

ارسال نظر