شناسه خبر : 22186

موارد اندکی عرضه املاک در بورس کالا انجام شد

موارد اندکی عرضه املاک در بورس کالا انجام شد

رئیس مرکز مطالعات اقتصادی بورس کالا گفت: طی این مدت که بحث عرضه املاک در بورس مطرح شده، موارد متعددی پذیرش املاک انجام گرفته که هنوز عرضه آن‌ها انجام نشده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معین محمدی‌پور گفت: در رابطه با معاملات اموال غیر منقول در بورس کالا این موضوع را از سال گذشته شروع کرده ایم و اولین معامله نیز در تابستان سال ۱۳۹۹ انجام شد.

سال گذشته وزارت دفاع، شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید و یکی از بانک‌های کشور املاک خود را در بورس کالا عرضه کردند و معامله انجام شد. در سال ۱۴۰۰ نیز مذاکراتی برای عرضه املاک و مستغلات شهردای تهران انجام شد و سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران نیز از این موضوع استقبال کرد.

او گفت: با سازوکار‌های مهیا شده شهرداری می‌تواند از این مسیر به منظور تسریع تسویه مطالبات خود نیز استفاده کند. البته در کنار این موضوعات بورس کالا با بانک‌ها و نهاد‌های مختلف دیگری نیز وارد مذاکره شده است و این بستر برای همه نهاد‌های بخش عمومی و نظامی فراهم است.

طی این مدت موارد متعددی پذیرش املاک انجام گرفته که هنوز عرضه نشده است. بسیاری از بانک‌ها نیز درصدد تعیین رویه‌های داخلی خود برای بهره گیری از سازوکار بورس هستند که همچنان نهایی نشده و به مرحله پذیرش و عرضه نرسیده‌ است.

به گفته محمدی پور هر چند با وجود فراهم بودن شرایط عرضه از سال گذشته تنها موارد اندکی عرضه املاک رخ داده است، اما در ادامه با توجه به تمایل شهرداری تهران و حجم عظیم املاک تحت اختیار این نهاد، امیدواریم شاهد شکل‌گیری معاملات چشمگیری در بازار اموال غیرمنقول بورس کالا باشیم.

۲۵ مهر ماه بود که معاون اول رئیس جمهور به دستگاه ها اعلام کرد که باید املاک مازاد خود را عرضه و دستگاه‌ها می توانند برای عرضه این املاک از بستر بورس کالا استفاده کنند.

 

ارسال نظر