شناسه خبر : 20002

تسهیلات بافت فرسوده برای ۲۵ هزار واحد پرداخت می شود

تسهیلات بافت فرسوده برای 25 هزار واحد پرداخت می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: با پیگیری وزارت راه و شهرسازی تا پایان امسال فرصت جذب تسهیلات برای ۲۵ هزار واحد ساخت مسکن در محدوده بافت فرسوده و تاریخی در کشور به وجود آمده است.

به گزارش چابک آنلاین، محمد آئینی، اظهار کرد: استان ها تا پایان سال و به شکل رقابتی فرصت جذب این تسهیلات را دارند و از طریق بانک ها با نرخ سود 9 درصد تا 80 میلیون تومان و مابقی با 18 درصد سود تا سقف 250 میلیون تومان پرداخت تسهیلات را شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: برای سازندگان بنا به شکل عادی سقف تسهیلات تا 140 میلیون تومان، سازندگان حرفه ای 200 میلیون تومان و استفاده کنندگان از فناوری های نوین سقف پرداخت تسهیلات تا 250 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: ساکنان محدوده بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه های غیررسمی حق بهره مندی از این تسهیلات ارزان قیمت را دارند که انتظار می رود تا پایان سال همه این منابع جذب شود.

آئینی گفت: در یک سال آینده 4 هزار واحد در محلات هدف در شهر اردبیل نوسازی و بهسازی می شوند که قرار شد شهرداری اردبیل تخفیفات ویژه ای برای متقاضیان ارائه کند.

وی بیان کرد: در قالب نهضت ملی مسکن ساکنان محلات سیزده گانه اردبیل با بهره مندی از مزایای این طرح در همان محل سکونت می توانند سرپناه خود را مقاوم سازی و بهسازی کنند که این طرح برای اولین بار در کشور در اردبیل اجرایی خواهد شد.

به نقل از ایسنا، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از همکاری میراث فرهنگی برای اصلاح و تعدیل ضوابط ساخت و ساز در بافت های تاریخی خبر داد و تصریح کرد: انتظار می رود مشوق هایی برای سازندگان و سرمایه گذاران در بافت تاریخی فراهم آید تا در 24 هزار هکتار بافت تاریخی کشور حرکت های بهتر و روبه جلویی را شاهد باشیم.

ارسال نظر