شناسه خبر : 18337

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی تهران خبر داد؛

پرداخت وام به ۲۸ هزار بازنشسته تهرانی تا پایان مهر ماه

پرداخت وام به ۲۸ هزار بازنشسته تهرانی تا پایان مهر ماه

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی شهر تهران گفت: با توجه به تقاضای بالای افراد و سقف پرداخت وام به ۴۰۰ هزار نفر، بازنشستگان باید سریع تر برای دریافت وام ثبت نام کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی دهقان ‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی شهر تهران، در خصوص وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: با توجه به اینکه وام پرداختی به بازنشستگان تامین اجتماعی از ۵ میلیون تومان به ۷ میلیون تومان افزایش پیدا کرده بر همین اساس قرار است از میان ۳۶۰ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی به ۴۰۰ هزار نفر وام تعلق بگیرد که از تعداد ذکر شده ۴۲ هزار نفر مربوط به سهم شهر تهران است.

وی افزود: ۵۳ هزار نفر در کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به آدرس https://vaam.kabta.ir/ در دو مرحله ثبت نام کرده اند، از این تعداد ۴۹ هزار نفر به سازمان تامین اجتماعی ارجاع شده اند.

دهقان کیا یادآور شد:سازمان تامین اجتماعی در ۲ مرحله به کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی ۲۸ هزار و سیصد نفر وام داده است که در آینده احتمال دارد از این تعداد به دلیل عدم دارا بودن شرایط کامل حدود سه تا چهار هزار نفر ریزش وجود داشته باشد که مجددا می‌توانند با تکمیل شرایط، پیش ثبت نام خود را قطعی کنند.

وی ادامه داد: تا پایان سال امکان اینکه در ۲ مرحله دیگر به کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی وام تعلق بگیرد وجود دارد و امیدوارهستیم از این طریق ۴۲ هزار بازنشسته باقی مانده تهرانی موفق به دریافت وام ۷ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی شوند.

دهقان کیا در رابطه با شرایط دریافت وام ۷ میلیون تومانی قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی بیان کرد: بازنشسته عضو کانون می‌بایست حقوق خود را از شعب بانک رفاه شهر تهران دریافت کند، زیرا سایر بانک‌ها به دلیل عدم امکان کسر اقساط توسط بانک عامل نمی‌توانند وام پرداخت کنند، همچنین باتوجه به قوانین بانک مرکزی سن بازنشسته متقاضی وام میبایست کمتر از ۷۷ سال تمام باشد.

وی گفت: از شروط دیگر دریافت وام این است که بازنشسته مطابق مقررات بانک باید فاقد بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد و در ۳ سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده نکرده باشد، همچنین بازنشسته/مستمری بگیر که درخواست وام دارد باید سیم کارت به نام خود داشته باشد.

دهقان کیا بیان کرد: متاسفانه یکی ازعمده مشکلات کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی این است که تصمیم درستی برای تخصیص وام به بازنشستگان وجود ندارد و با تلاش و پیگیری افراد بسیاری در کانون عالی بازنشستگان با وام ۷ میلیونی موافقت شده است.

دهقان کیا در خصوص دلیل اینکه تنها افرادی که حقوق بگیر بانک رفاه هستند مشمول دریافت این وام می‌شوند گفت: طبق قوانین موجود باید از بانک عامل پیروی کرد و قوانین بانک رفاه کاملا روشن و واضح است، اما با توجه به مشکلات مالی و نبود هزینه شرایط از طرف بانک‌ها تعیین می‌شود، امسال با افزایش مبلغ وام همانند سال گذشته با دریافت وام ۴۰۰ هزار نفر بازنشسته موافقت شده است، اما توان پرداخت وام بیشتر از این تعداد برای بانک رفاه با بهره ۴ درصد وجود ندارد.

وی افزود: بودجه بانک رفاه و رقمی که امسال برای برای تمامی بازنشستگان کشور درنظر گرفته شده ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۶۰۰ میلیارد افزایش داشته است.

دهقان کیا ضمن اشاره به اینکه دو مرحله از پرداخت وام ۷ میلیون تومانی باقی مانده است بیان کرد: بازپرداخت وام دو ساله و مبلغ قسط ماهیانه ۳۱۵ هزار تومان است، که تا کنون در دو مرحله وام ۲۱ هزار بازنشسته تامین اجتماعی پرداخت شده است که تا پایان مهر به ۲۸ هزار نفر خواهد رسید.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی تهران افزود: سایت کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در حال حاضر برای ثبت نام افراد باز است و بازنشستگان می‌توانند تا روز‌های پایانی دی ماه نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند، اما با توجه به تقاضای بالای افراد و سقف پرداخت وام برای ۴۰۰ هزار نفر، بازنشستگان باید ثبت نام خود به روز‌های آخر دی ماه موکول نکنند.

ارسال نظر