شناسه خبر : 17233

۱۷۹۳ واحد تحت تملک شبکه بانکی قرار دارند

۱۷۹۳ واحد تحت تملک شبکه بانکی قرار دارند

دین پرست گفت: در کل کشور ۱۷۹۳ واحد تحت تملک شبکه بانکی قرار دارند که بیش از ۵۸ درصد این واحد‌ها تعطیل و غیر فعال هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  بابک دین‌پرست قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در حاشیه آخرین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران اظهار کرد:۱۷۹۳ واحد تحت تملک شبکه بانکی در سراسر کشور است که بیش از ۵۸ درصد این واحد‌ها تعطیل و غیر فعال هستند و از این ۱۷۹۳ واحد تحت تملک شبکه بانکی، بیش از ۱۲۰۰ واحد تحت تملک فقط ۳ بانک قرار دارند.

او با اشاره به عملکرد ۱۰ ماهه این ستاد در حوزه تولید گفت: واگذاری اموال مازاد بانک‌ها و موسسات اعتباری در ۱۱ آذر سال قبل تصویب و اصلاحیه آن در دهم خرداد امسال ابلاغ شد. اکنون شبکه بانکی هیچ بهانه‌ای برای بازگشت و احیای واحد‌های تولیدی تحت تملک خود به چرخه تولید و اشتغال ندارد. در شرایط تحریم هیچ چیز نسبت به استفاده از ظرفیت واحد‌های تولیدی در اولویت قرار ندارد.

دین‌پرست گفت: به بانک‌ها ابلاغ کردیم حداکثر در مدت یک ماه به تعیین تکلیف واحد‌های تحت تملک خود اقدام کنند. از دیگر اقدامات ستاد تسهیل، شناسایی معادن راکد و غیر فعال بود که مشخص شد ازبیش از ۱۲ هزار معدن در کشور ۶ هزار معدن راکد وجود دارد که با پیگیری‌های معاونت معدنی وزارت صمت، اقدامات خوبی برای واگذاری آن‌ها انجام شد که به وقت خود اجرایی می‌شود.

او بیان کرد: واحد‌های تعطیل در نواحی و شهرک‌های صنعتی از دیگر موضوعات مورد پیگیری ستاد بود. از ۴۶ هزار واحد در نواحی و شهرک‌های صنعتی ۲۰ درصد آن غیر فعال بود و این به معنای آن است که بیش از ۹ هزار واحد غیر فعال وجود دارد. از این بین سال گذشته هزار و ۶۰۰ واحد به چرخه تولید بازگشت. ۹۷۱ واحد تولیدی مشکل دار و ۱۵۰ واحد بحرانی داریم که استانداران و فرمانداران نظارت دارند تا این واحد‌ها به چرخه تولید برگردند و مشکل خاصی برای آن به وجود نیاید.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: شناسایی ۶۹۱ واحد دارای پرونده قضایی و یا ورشکسته، دیگر اقدام ستاد در این مدت بوده که با هماهنگی با دستگاه قضایی اقدامات خوبی در راستای حل مشکلات آن‌ها صورت گرفته است.

دین پرست افزود: ۱۴ جلسه ستاد را در ۵ ماه آخر سال قبل و ۱۴ جلسه را در ۵ ماه اول امسال برگزار کردیم . مجموعه مصوبات اصلی و فرعی ستاد حدود ۵۰۰ مصوبه بود که در ۱۷۰ عنوان ابلاغ شده است.

ارسال نظر